dimarts, 28 d’octubre de 2008

Amics ben dotats

Per què alguns admiren una persona mentre que d'altres l'envegen? Quin és el matís?

No m'agrada la gent que presumeix de les seues amistats, fa l'efecte que no tinguen virtuts pròpies i que hagin d'aprofitar les dels altres. Però avui faré una excepció i presumiré d'amics.

Tinc amics de tota mena, però (gairebé) tots destaquen per la seua intel·ligència. No em sap greu dir-ho: tinc amics molt intel·ligents i no m'acomplexa gens que ho siguin més que jo. Al cap i a la fi tindre amics intel·ligents és un avantatge, sempre et podran donar un cop de ma. Cosa molt útil quan hom és propens a ficar-se en merders.

Quan vaig saber que, a tendra l'edat de 13 anys, el meu benvolgut Pepe San fou víctima d'una brutal agressió per la seua condició de superdotat em vaig quedar astorat. Quin profit podien treure de penjar-lo? No és més pràctic tindre'l d'amic i aprofitar per a que t'ajudi amb els deures? No és millor que s'assegui al teu costat i copiar-lo en els exàmens més fotuts?

Tornem a la pregunta inicial: per què uns admiren i d'altres envegen exactament el mateix en la mateixa persona?

Bé, ací teniu el vídeo del reportatge: http://www.tv3.cat/videos/759589

I ja posats, ho confessaré. Aquests són els únics superdotats que em cauen malament:

8 comentaris:

Jose ha dit...

Nota: El video esta disponible a la xarxa "gratis et amore populi" fins el 29/10/2008; despres passa als arxius i has de fer-te soci de "TV3 a la carta" per veure'l.

Un salut, Pepe

Anònim ha dit...

això vol dir que la tens petita? o que la tens gran i desaprofitada?

SergiBR ha dit...

Pep, et demano disculpes per aquesta intervenció:

Benvolgut anònim: el que la tinc petita sóc jo. Sinó pregunta-li a la Susanna.

Josep ha dit...

Benvolgut Sergi:
tinc entès que pel Ripollès les dones no són tant exigents. Coses de l'oferta i la demanda, ja saps. Aporfita l'ocasió i triomfa!

I si no... bé... compra't un jess stender i emigra a Elx.


Benvolgut Anònim:
a quins atributs es refereix vostè? Als intel·lectuals? Els musculars? Els sexuals? Què hi té a vore en tot açò el cotxe oficial del Benach!??

Benvolgut Jose:
gràcies per l'avís. Supos que tu ja has vist el programa per internet. Els teus amics holandesos també l'han vist?

iaiapunkarra ha dit...

Pep, m'estàs donant a entendre llavors que el Ripollès és com Euskadi, el qual és popularment conegut perquè no s'hi lliga? (Ja se sap, la cançó: "el problema vasco es que aquí no...").

Perdó pel blogger-xat

Josep ha dit...

Benvolguda Iaia Punkarra:

El Ripollès, comparat amb el Baix Vinalopó, és poc mediterrani. I jo ja tinc feta la meua tria.

Sobre els baskos, ells ja poden anomenar belarrimotzak als estrangers, que d'altres extremitats els que van curts són els euskalduns. De fet, això ja ho he comentat en el post de La Regla D'Allen.

Ah, vostè té plena llibertat per a fer tot el blogger-xat que vullga. Només faltaria. Jo, encantat de la vida!

iaiapunkarra ha dit...

Permet-me discrepar-ne.

Josep ha dit...

Benvolguda Iaia Punkarra:
la discrepància és legítima. I les probes científiques que aportis seran ben rebudes.

________________________________
(aprofite per a saludar dos lectors ocasionals d'aquests blog: els zakilatxikis de Leioa i Iruña)