diumenge, 12 d’octubre de 2008

La regla de Bergmann


Principi biològic relatiu a la influència de la temperatura sobre les dimensions dels animals. Expressa el fet que, en els animals homeoterms, els individus d'una espècie determinada que viuen en zones més fredes són més grossos que els individus de la mateixa espècie que viuen en zones més càlides; i que, entre espècies pròximes, els individus més grossos són els que viuen en climes humits. Els animals peciloterms (poiquidoterms) presenten la relació inversa: són menors els que viuen en climes més freds. Hom interpreta això com un mecanisme d'adaptació al fred.

Exercicis:
1) Compareu-la amb la regla d'Allen.
2) Reflexioneu sobre el racisme.
3) Vigileu el que voteu.
4) Celebreu amb birreta austriaca que tenim un malparit menys.

7 comentaris:

meriklimpt ha dit...

el que?

Josep Barberà ha dit...

Salut!

Anònim ha dit...

avui és el dia de la raça

Josep ha dit...

Benvolgut Anònim:
doncs sí, el dia de la raça, de l'homenatge a la bandera espanyola, dels fatxes passejant-se pel centre de Tarragona...

Benvolgut Josep:
prost! que diuen els alsacians.

Benvolgut Meriklimpt:
ara m'he perdut...

meriklimpt ha dit...

mmmm... es una pregunta trampa? pq jo veig que els teus textos i imatges també lliguen!!... vaig a fer un análisi del meu físic aviam si estic vivint on em toca. Fins després!

Josep ha dit...

Benvolgut Meriklimpt:

jo crec que no. O no tant encertades com jo voldria. Per exemple, no he pogut trobar l'imatge que volia per aquest post: un alemany foca i gamba bevent birres a la platja.

Srini ha dit...

Salut Josep!

Thanks for your comment.

Merci!