diumenge, 5 d’octubre de 2008

Lliçons de política en forma de videoclip

Fa un any un servidor estava gaudint d'unes meravelloses vacances* pel sud-est asiàtic. Fa un any la comunitat internacional en general, i els països del sud-est asiàtic en particular, es mostrava horroritzada per la brutalitat amb la que el govern de la junta militar de Myanmar reprimia els opositors. A Mynamar els opositors eren pacífics monjos budistes.

[Tot i que Myanmar fa vint anys que s'anomena Myanmar, els periodistes del nostre país necessiten aclarir-nos que és l'antiga colònia britànica de Birmània, no fos cas. Però això és un altre tema.]

Bé, la qüestió és que els dirigents de tot el Món es posaren les mans al cap i clamaren pel respecte als Drets Humans. I s'anunciaren mesures de presió, sancions i boicots. Però vet aquí que la Junta Militar de Myanmar té molt bona relació amb la Xina. I resulta que Myanmar és un important proveïdor de matèries primeres a la Xina, alhora que un consumidor de productes manofacturats al gegant asiàtic. "Més que un client, un amic" que diuen els agents comercials.
I ves per on que resulta que, en aquest bonic planeta, tothom vol ser amic de la Xina, per si de cas. I ja està establert en política internacional: "els amics dels meus amics, són els meus amics".

Per si algú s'ha perdut, us adjunte aquest vídeo. Amb unes dots porfètiques dignes de Nostradamus i una capacitat pedagògica pròpia de Rosa Sensat, aquest conjunt musical explicava la complexitat d'aquest afer.



En fi, que com ja haureu deduit, res de sancions, ni presions, ni boicots.

* Sí ja sé que en comptes de dir que "estava de vacances" hauria d'afirmar que "estava fent un viatge", que és més mudarnillu i menys de proleta adotzenat. Ho sé, però per una vegada a la vida que em puc permetre un luxe!

6 comentaris:

Almogaver ha dit...

Aquest video pot obrir nous i intensos debats:

-les amigues de les meves amigues són les meves amigues? (les amigues de Carla Bruni són amigues d'en Montilla?)
-els enemics dels meus amics són els meus enemics? (els moros enemics d'en Berlusconi són enemics d'en Montilla?)
-els amics dels meus enemics són els meus amics? (lo rei de l'imperi queda per sopar amb l'evo morales?)
-i la pregunta que a hores d'ara tots ens fem: aquestes tres mosses bé podrien ser la Bruni, la Merkel o la Palin...ha sigut aquest video gravat amb càmara oculta? quines han sigut les seves fonts amic Punk?

Anònim ha dit...

turisme sexual a Tailàndia?

Pissarra Negra ha dit...

Estic segura que aquest tema, amb un ritme pop adaptat als nostres dies, triumfaria entre els adolescents d'ESO, per disgust i suicidi col.lectiu dels Rosasensateros.

Josep ha dit...

Benvolgut Almogàver:
ha obert vostè una interessant línia d'investigació. Si Carla Bruni demana el vot pels sociates, tots els votants sociates poden sucar-hi pa?
Sobre les noies del vídeo, només puc dir que, actualment, n'hi ha una que mana molt. No puc desvelar les meues fonts, però són solvents.

Benvolgut Anònim:
Vaig fer el viatge amb la meua parella, així que sí, hi hagué molt de sexe, però només amb una persona. A Thailàndia hi estàrem només de pas.

Benvolguda Pissarra Negra:
Torna a triomfar el pop entre els adolescents? Poden el Rosasensataires escoltar alguna cosa més accelerada que Joan Manuel Serrat i Maria del Mar Bonet?
Per què quan veig un adolescent portant samarretes "de la meua època" em pose trist per ell????

Almogaver ha dit...

M'heu confirmat les escasses possibilitats que tinc d'ensabonar la Bruni.
Fet i fet la vida pot ser molt cruel, més encara sino votes pesece.

Josep ha dit...

Benvolgut Almogàver:

Eus ací perquè hi ha tanta gent que vota el P$C, perquè creuen que podran gaudir d'un contacte carnal amb els i les progres famusillus que els hi donen suport!
Qui es pot resistir a una refregamenta pasional amb na Rosa Maria Sardà, Joaquín Sabina i Marina Rosell!??

Si els de la CUP volen governar aquest país hauran d'explotar el sex appeal del Titot!!