divendres, 28 de novembre de 2008

DL50

Allò que defineix un verí és la dosi. A partir d'una determinada quantitat, una determinada substància esdevé tòxica. En toxicologia s'empra com a referència la DL50, que vol dir Dosi Letal per el 50% de la població.

Un exemple el tenim amb la morfina. La dosi terapèutica de morfina oscil·la entre els 8 i els 15 mil·ligrams. Per exemple, en cas d’infart o d’edema pulmonar, s’administren de 2 a 6 mil·ligrams lentament per via intravenosa en 5 ml de solució salina. En canvi, quan el que es vol és un “ús lúdic” la dosi pot augmentar fins els 15 o 25 mil·ligrams, segons la tolerància del consumidor. La DL50 de la morfina es troba en 1.9 grams (1900 mil·ligrams). És a dir, en petites quantitats, els metges empren la morfina per a tractar els malalts, en canvi, en doses més elevades, la morfina esdevé una droga mortal.

Un altre exemple el tenim en l'actor i cantant Bruno Oro. És guapo, simpàtic i té una veu bonica. És un bon actor i ho demostra. Té una bona veu, i pot arribar a ser un bon cantant Però si se n'abusa, el Bruno Oro pot deixar de ser una paio simpàtic, un sex-symbol italo-català, i esdevenir un plasta.
Entre el Minoria Absoluta, el Vinagre, el cinema i els concerts a l'Auditori podem acabar empatxats de Bruno Oro.
Evitem la sobredosi, donem-li vacances al Bruno!

10 comentaris:

Anònim ha dit...

això es que li tens enveja!

sergibr ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
sergibr ha dit...

M'estranya aquest post teu. tu sempre has defensat a mort al Bruno Oro, mentre jo l'avorria amb totes les meves forces des de fa ja un parell d'anys. No és que em caigui malamanet ni li desitgi cap fatalitat, però havia un moment que teníem Bruno Oro fins a la sopa, i l'única interpretació que trobava encertada era la dels anuncis d'Icat FM.

Un altre que està a tots els fegalls és el prota del meu nou i fantàstic article.

Per cert, l'eliminat aquesta vegada és meu.

Haller ha dit...

Quina és la DL50 exacta del Bruno Oro. Aquest tio pot matar-te, només amb la seua presència continuada?

Modgi ha dit...

I si és hiperactiu? Fa tota la pinta.

Agnès ha dit...

Jo el vaig començar a aburrir quan feia de Àngel Acebes al polònia, ara em miro el Monegal (tvReus) que ho fan diumenges i estic encantada de no veure Vinagre.. A vegades però pararia la tele.
No te res a veure amb l'humor del duet, Toni Solé i Queco Novell.

Josep ha dit...

Benvolguda Agnès:
justament això. Espere pel seu bé que vaja uns quants anys a Itàlia, a fer carrera.

Benvolgut Modgi:
de qualsevol xiquet mogut en diuen"hiperactiu". En el cas del Bruno Oro no sé si és explotació laboral o por a la fam (és molt inestable la vida de l'actor).

Benvolgut Haller:
jo calcule que una exposició anual superior a les 25 hores pot ser molesta. Més de 50 hores a l'any perjudicial. És una primera estimació, cal fer més anàlisis.

Pare Bukkàkez ha dit...

Ufff, Bruno Oro...
És veure-li la cara totalment forçada de tio guapo als cartells dels seus concert, i és venir-me unes ganes d'abufetejar-lo i que em pari l'altra galta...!

I Vinagre sols ho he vist un cop i és realment patètic.
A qui li ha menjat? A la Terribas? On s'ha de fer cua? Que a mi, la Terribas... oju, eh?

sergibr ha dit...

Què veu fer ahir sense mi? Va sucar el nenuk?

Josep ha dit...

Benvolguda Eminència Reverendíssima Pater Bukkàkez:
des de la meua pilosebàcia adolescència, marcada pel monoteisme i l'acne, que no puc amb el wapus. Tots els meus amics són lletjos, o van encaputxats (cosa que també té repercusions legals).
Pel que fa al cunnilinguis amb la Terribes, crec que hi ha una cua que va de Sant Joan Despí fins a Montserrat.

Benvolgut Sergi:
el Nenuk, l'Àlex, el Ricard, el Punko, l'Skizo, l'Eneko i jo mateix anàrem al Riviera, a celebrar la Diada de Sant Andreu, Patró d'Escòcia. Si anaves amb faldilles i la cara pintada, rotllo Braveheard, et feien un 50% de descompte.
L'Ignasi, com a home casat, es va quedar a la porta xerrant amb els taxistes.