dimecres, 19 de novembre de 2008

Excuses de massabenpagat

Parlem d'excuses de malpagador per a referir-nos a eixos arguments inconsistents i pobres que pretenen justificar un incompliment. Tenint en compte el que ens costen la RENFE i l'ADIF, crec que ací hauríem de parlar d' excuses de massabenpagat.

Ahir, la xarxa de Rodalies de Barcelona tingué retards a causa del fred. Segons sembla, el sistema de senyalització de Sants fallà a causa de les baixes temperatures. A Sants, com a la resta de l'Àrea Metropolitana, les temperatures oscil·laren entre els 10ºC i els 16ºC. Això és fred? Què passa, que les peces les fabriquen al Senegal i allà, amb 10ºC ja van amb abric i bufanda?

Com que sóc solidari i generós de mena, ací adjunte algunes excuses per a que els d'ADIF i RENFE puguen justificar retards, mancances i tota mena d'errades:

- Massa calor. Les peces les fabriquen a Lapònia, i allà no estan preparats per a temperatures superiors als 15ºC. S'ha fos la catenària en un infern de setze graus.
- Massa humitat. El cargols que aguanten els rails els fabriquen al Sàhara. Per culpa de l'humitat que hi ha al Maresme, es rovella i es trenca tot.
- Massa sequedat. El condensador dels semàfors el porten directament de l'Illa de Pasqua (Rapa Nui) i amb la sequedat que hi ha a Manresa, s'enyora i s'espatlla.
- Daltonisme. La política d'inclusió social i integració de minories marginades que practica la RENFE es basa en contractar daltònics per a conduir els trens. I és clar, no poden distingir si el semàfor està en verd o en vermell. Provoca molèsties, sí, però els catalans hem de ser solidaris!
- Toponímia perversa. El centre de control de trànsit ferroviari es troba a Madrit (capital dels Països Castellans), i per culpa del nacionalisme excloent dels catalans, hi regna el caos. Per exemple, quan el cap de control diu "Tapón en Vic", l'operador entén que s'ha de posar el tap al boli Bic; quan el cap de control diu "Salida Montgat", hi ha una administrativa que se sent ofesa i diu "No soy monga, ni voy tan salida, joer". I això per no parlar de les dificultats per a pronunciar més de tres consonants en una sola síl·laba, com "Sants".
- Poc suport. Si els futbolistes i els cantants poden justificar una mala actuació per la fredor i la manca d'entrega del públic, els ferroviaris també ho poden dir. "Amb uns passatgers tan apàtics, que no animen ni donen caliu al tren, un no treballa motivat".

Si a algú se li acut alguna més, que ho diga. Segur que els de Fomento ens ho agrairan. Antes partía que doblà!

20 comentaris:

iaiapunkarra ha dit...

També hi ha causes externes a l'empresa:

Als pobles tothom sap que la distància més curta per anar d'un poble a l'altre del costat és fer-ho per la via del tren. Per exemple, a Girona és sabut que si no queda més remei que anar a Celrà caminant, res de més bonic, ràpid, natural i bucòlic que anar passejant per la via, contemplant la bonica llera del Ter. Si a això hi afegim el plaer d'anar amb els auriculars posats en ple dia, ja tenim causa d'aturada de trens per hores, tal i com va passar fa uns dos mesos a la comarca.

Ben pensat, tampoc és una causa externa: La culpa és de la Renfe per fer el camí tan recte, sense desnivell i amb aquestes vistes tan boniques que conviden a passejar-hi. Proposo que a l'Ave li facin donar la volta pels Àngels, amb un traçat meticulós de revolts i desnivells, per acabar amb aquest problema.

Haller ha dit...

"Tapón en Vic..." Brutal! jejeje

Altres raons:
- El manteniment dels trens ho feien a Nissan.
- Benach volía fer-ne "oficines portàtils" per a tots els usuaris de renfe.
- El maquinista s'ha divorciat i tenía que possar una llavadora.

El problema de veritat està en l'obsesió per fer ave i descuidar el manteniment de les vies existents.(no n'hi ha diners per tot)

Super Coco ha dit...

Haller, aixo de vies exitents ho dius per que no has de fer cami cap a la ciutat del tapon, que en el sue cami nomess te mitxa via i mal fotuda.

Per trajectes com aquest el comentari es facil.

La politica de bona educacio de renfe fa que en l'estacio d'encreuament dels trens els maquinistas vagin cedint el pas a l'altre per dues hores per no semblar descortesos.

Anònim ha dit...

Mira que vos compliqueu la vida !! En lo fàcil que es tirar-li la culpa als extremenys!!

inadaptat1714 ha dit...

lu dels daltonics sobra! els daltonics serem tot lu daltoniks que vuguis pero no som imbecils! podem distingir perfectament quan un semàfor està verd o vermell!

sergibr ha dit...

No t'hi escarrassis. La persona que informa per megafonia porta una gang-ball a la boca i no t'enteres de res.

Josep ha dit...

Benvolguda Iaia Punkarra: una amiga de Girona m'ha parlat de borratxos fent l'animalot per la via de Celrà. És cert?

Benvolgut Haller:
tres bons arguments. Envia un currículum a l'oficina de premsa de la ministra de Fomenta. Ella necessita un home com tu (i fora de la política, un home com siga)

Benvolgut Super Coco:
he he he, molt bona!! "La política de bona educació de RENFE", ha ha ha! RENFE i la bona educació, quin catxondo que estàs fet!!

Benvolgut Anònim:
Fa ja tres setmanes de l'enquesta de la culpabilitat. I que jo sàpiga, la senyora Yoko Ono no és extremenya.

Benvolgut Inadaptat 1714:
perdona'm si t'he ofès, no ho volia pas. En tot cas, no hem de confondre els daltònics de la RENFE amb la resta de daltònics. D'igual manera que no hem de confondre els dropos de la RENFE amb la resta de dropos. Jo mateix sóc un dropo, sí, però no li faig cap mal a ningú.

Benvolgut Sergi:
he sentit rumors sobre el que fa la noia de megafonia amb la boca. I em crec aquests rumors!

Anònim ha dit...

els ferrocarrils de la generalitat tampoc son perfectes

zel ha dit...

I la mandra pura i dura? No hi compta? Mandra de fer alguna cosa de profit pel bé comú, vull dir...

M@Nu ha dit...

sense saber-ho t´ho canvie a ulls tancats per la puta merda de metro de València.

Josep ha dit...

Benvolgut M@nu:
açò és fer trampa!! Tots sabem que el tàdem Camps-Barberà només es gasta els cuartos en allò que llueix i es veu molt. En les coses que van soterrades, i només utilitzen els pobres, quatre perres i adéu.
I després passa el que passa, encara que alguns ho hagen obliat.

Estimada Zel:
fer coses per el bé comú? Parles d'oenagés, de religions, de polítics, de mestres o d'obres públiques?
Si vols podem fer una antologia de la xapussa.... però ens hi estaríem anys!!!

M@Nu ha dit...

sr Josep, no fa molt ens va dir que faria un post explicant com aconseguir publicitat per al blog, estic ansios de que arribe el moment i ens puga explicar quin es el truc.

Anònim ha dit...

no li pregunteu al tio del autobombo com es fa autobombo, que es pitjor!

sergibr ha dit...

Què has fet amb els links?? L'has liat.

Sr. Català ha dit...

Renfe està treballant perquè els immigrants subsaharians se sentin com a casa. Pròximament es faran performances de neteja ètnica als vagons.

Josep ha dit...

Benvolgut M@nu:
sí, tinc pendent aquest escrit (post) i en breu apareixerà.

Benvolgut Senyor Català:
ja sabia jo que tot aquest desgavell no podia ser només ineficàcia. En el fons és BONDAT, ho fan pel nostre bé.

Benvolgut Anònim:
has dit autobombo o autosimbomba?

Benvolgut Sergi:
no sé, m'he liat i ha aparegut un videoclip de na Carmen de Mairena.

sergibr ha dit...

T'has liat amb algo dels enllaços al teu bloc crec.

Josep ha dit...

Benvolgut Sergi:
sí, estic bloquejat i atabalat... com que el 42% dels lectors prefereix l'anònim i el 35% els esborrats... no sé... estic desorientat... la nit em confon, i som al novembre.

iaiapunkarra ha dit...

Això dels borratxos a la via, anant de Girona a Celrà és ben veritat, Josep, a més crec que s'ha fet tota la vida des que existeix la via del tren. És un clàssic, ja, d'aquesta comarca (i de tantes altres on passi el tren)

Josep ha dit...

Benvolguda Iaia Punkarra:
Per això retiraren la línia de ferrocarril Olot-Girona-Sant Feliu?
Per això mai han posat tren a Berga?

Per cert, a Celrà no està la producta alternativa dels KOP?