dimarts, 23 de desembre de 2008

Apunt veterinari sobre el Dipylidium caninum

Benvolguts lectors, benvolgudes lectores

La setmana passada us vaig parlar de l'hiperparasitisme, i del simpàtic cestode Dipylidium caninum. Cal explicar alguna cosa més sobre el nostre cestode.

Si l'hoste principal, el gos, es grata on té les puces i els polls, i després es llepa la pell (empassant-se aquestes puces i polls) té un problema. El cestode Dipylidium caninum s'instal·larà com a paràsit a l'intestí prim del gos, i li provoca 20 dies de forts dolors.




Per a evitar això ens hem d'assegurar que l'hiperparàsit només parasita paràsits. De cap de les maneres hem de deixar que l'hoste principal s'empassi els paràsits pringats!

El de la foto és Bernard Madoff, l'andova que ha estafat 37.000 milions de dòlars als multimilionaris.

10 comentaris:

sergibr ha dit...

Una pregunta josep, les aranyes que té al xirri l'anna obregón per exemple, són paparàtsits?

M'acabo de llevar, tingues en compte el meu estat de salut en aquest moments...

sr. manel ha dit...

La senyoreta Obregon JA no tés les aranyes del xirri. Me les va passar en una nit de juerga loca i amor a pèl. Jo també m'acabo de llevar!

Josep ha dit...

Benvolgut Senyor Manel i Sergi:

la senyora Obregón presumeix de ser biòloga. Sabeu com es va treure el títol? Oferint-se voluntària per a fer de conillet d'índies d'experiments perillosos.

Un d'ells era per a lluitar contra l'anorèxia en les ladelles. L'experiment va ser tan efectiu que ara semblen aranyes, de tan grasses que estan.

També va participar en un que servia per a provar mètodes per a evitar cardiopaties. En el seu cas, tindre tot el pectoral recobert de silicona.

Jordi ha dit...

Ets veterinari?

sr. manel ha dit...

Està clar que domina el tema de les ladelles de l'Obregon... però em podria aclarir si són o no benignes? Es que les hi estic agafant molt de carinyo... Sisi, lo del cos siliconat és ciència també. Sap que quan mori la Obregon l'hauran de llençar al contenidor groc?? Crec que ja ho he dit abans pero em va fer gràcia.

Elemne ha dit...

Bones festes Josep!

Josep ha dit...

Benvolgut Jordi:
no, no sóc pas veterinari. Em sembla un ofici perillós. M'explique: de vegades passa que un pacient s'enamora del seu metge. Li pot passar a un ginecòleg, però també a un geriatra. Pot ser il·legal i perillós si li passa a un pediatra. Però dolorós i ridícul si això li passa a un veterinari.

Benvolgut Senyor Manel:
em sembla genial la broma del contenidor groc. Sobretot perquè ÉS CERT!.
Pel que fa a les ladelles, no cal patir, són d'allò més inofensives: després de viure el rodatge i veure vàries vegades ANA Y LOS SIETE no hi ha bitxo vivent que pugui fer res en condicions. Ni tan sols mossegar o picar.

Benvolguda Elemne:
moltes gràcies. Jo empalme el Hànuka amb el Nadal, Reis i l'any nou kurd. 45 dies d'alcohol i sexe, amb sensaturadó

Vironer ha dit...

No ve al cas, però sap si al venerable Carlos Fabra li ha tocat la grossa per vint-i-cinquena vegada?

Enzo ha dit...

20 dies de dolor no em semblen gaires si ho comparem amb els 4 anys, com a mínim, que ens fan patir els cabrons dels nostres líders, començant pels burros que estan "negociant" el puto finançament, i acabant en els cabronassos que fan d'oposició. Contra aquests no funciona cap medicament ni remei, perquè cada cuatre anys, en el millor cas, muta i ja estem malats un altre cop.

Josep ha dit...

Benvolgut Vironer:
l'home havia promés treure's la ferramenta i pixar-se a la seu d'EUPV. Supose que a Castelló la normativa del civisme és més laxa. Laxa, i laxant.

Benvolgut Enzo:
ja ho diuen els italians i els anglesos, "en democràcia, cada país té el govern que es mereix"