diumenge, 29 de març de 2009

La part que em toca


Com cada any, a milions d'europeus ens han ordenat alterar el nostres horaris en nom de l'estalvi energètic. La nit de dissabte a diumenge, com cada últim diumenge de març, es passà a l'horari d'estiu. A les dues calia avançar els rellotges una hora, una mesura que és de compliment obligatori per a tots els estats membres de la Unió Europea, d'acord amb la directiva comunitària del 19 de gener de 2001.

L'objectiu d'aquest canvi, i també de l'endarreriment del rellotge l'últim diumenge d'octubre, és estalviar energia.
Segons l' Institut Català d'Energia (ICAEN) l'estalvi de cada llar degut al canvi horari se situarà entre els 7 i els 8 euros, ja que permetrà reduir un 10,3% el consum en il·luminació. La base d'aquestes modificacions horàries és la posició de la Terra amb relació al Sol. Quan el dia ja ha guanyat molt de terreny al dia, tornem a l'horari d'estiu i, a finals de la tardor, el procés es fa a la inversa.

Digueu-me dropo, però per vuit eurets, un servidor prefereix dormir una hora més. Així que avui mateix em passaré per la seu de l' ICAEN i els hi donaré els 8€ que em pertoca estalviar. Jo em dedicaré a clapar, i espero que els de l'ICAEN, amb el Conseller i el Ministre del ram, es dediquin a coses més útils per a l'estalvi energètic, com finançar l'energia solar fotovoltaica a les llars, fer créixer la xarxa de metro i rodalies,


L'adreça de l' ICAEN és aquesta: Avinguda Diagonal, 453 bis, Barcelona L'horari de registre és, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h. i de 15 a 17 h. I el telèfon el 936 220 500

15 comentaris:

Valero Sanmartí ha dit...

Jo potser els 8 euros els hi entrego en béns inmobles: ampolles buides, draps bruts, gasolina i encenedors.
A mi la sensació de que m'estan robant una hora durant el canvi cap a l'horari d'estiu se'm fa insuportable.

Agnès S. ha dit...

Aquesta nit, toca dormir com a troncs.,sinó ja em direu qui dormia ahir a l'hora de sempre?

Pare Bukkàkez ha dit...

Gran dilema: o un cubata o una hora de dormir més.

Per mi es com el·legir entre el papa i la mama.

Massagran ha dit...

Jo proposo marxar d'una puta vegada d'Europa, perquè des que ens hi van fotre tot el què ens ve d'allà és una gran merda. Posaré un parell d'exemples:

- L'Euro (un dels principals culpables de la crisi, per què ningú no en parla?)
- El canvi d'hora (vos ja ho heu dit tot)
- El Pla Bolonya (sense pla bolonya no hi hauria anti-bolonya)
- La màfia russa (o us creieu que vindrien a blanquejar els diners aquí si encara hi hagués la pesseta?)

A cagar Europa!

De fet, dient que el precursor de la Unió Europea va ser Eurovisió ja està dit tot.

Enzo ha dit...

¿¿ Conseller, Ministre i la paraula "útils" a la mateixa frase ??

Jaume Pros ha dit...

Jo d'aquí un parell de mesos (o tres) ja m'hauré recuperat del canvi horari... L'endemà del canvi, és a dir avui, és un dia nefast!

jmc ha dit...

jo dubto que em curi del jet lag en tota la setmana. els tornaria els 8 eurus però no se'ls mereixen!

marta ha dit...

Excuses per sentir que controlen el temps. L'estelvi obviament se'ls hi fot.

Per cert, et podries jubilar quan volguessis. Només caldria que semblessis -o fossis, en cas de ser honrat- un inútil.

Haller ha dit...

Jo, aprofite q'he guanyat pasta currant durant la meva absencia per convidas-vos: UNA RONDA D'HORES, AL MEU COMPTE!!!!

Markutis ha dit...

Doncs imagina't la putada com es magnifica quan treballes el diumenge al matí i surts el dissabte a la nit.

Josep ha dit...

Benvolgut Valero Santmartí:
vaig preparant la coctelera

Benvolguda Agnès S:
era més divertit quan ens preguntàvem "amb qui has dormit"

Benvolgut Pater Bukkàkez:
si la mama bé...

Benvolgut Massagran:
podríem integrar-nos a la Lliga Àrab, o l'Alternativa Bolivariana de Nostra Amèrica.

Benvolgut Enzo:
l'oxímoron és tot un art

Benvolgut Jaume Pros:
i això sense ressaca!

Benvolgut JMC:
i si els donem a una bona causa? Duaners Sense Fronteres, per exemple.

Benvolguda Marta:
Bona observació. I m'apunto la idea!

Benvolgut Haller:
com se nota que vostè és enginyer i cobra un bon jornal!

Benvolgut Markutis:
la culpa és seua per treballar.

_MeiA_ ha dit...

Sense cap mena d dubte... Avui també passo per les oficines a pagar els 8€ i que no toquin més els ous! Però com va això? Els catalans també els hi hem d pagar els 8 eurets als ehjpanyols??? Una puta merda!!! Aqui tothom mort de son!!!

Toni Cano ha dit...

Q poc confieu en el govern d'en Mas. Això d l'hora, ens ho arregla en un dit i fet.

c.e.t.i.n.a. ha dit...

Això ho fan per que tothom pugui tenir la sensació de patir el jet-lag com fan els que encara poden pagar-se unes vacances a un destí llunyà

Josep ha dit...

Benvolguda_MeiA_:
una parella amb tres fills hauria de pagar 40 eurets... Els compensa el destirotament d'horaris de les criatures?

Benvolgut Toni Cano:
integrar-nos al fus horari de Polònia?

Benvolgut CETINA:
sí... i un dejà vú. Al cap i a la fi, tenim un flashfoward i bucle constant.