dilluns, 25 de maig de 2009

Cal Bolonya? Strike 2


Un cop feta la diagnosi, cal proposar un tractament. Ara que els màsters passen a tindre un preu públic, cal proposar temàtiques noves, interessants per a l'estudiant i útils a la societat. Ací teniu algunes humils propostes que us faig:

- Màster en Bioterrorisme. Qui ho diu que els biòlegs són una colla de hippies pacifistes? Per què les úniques sortides laborals pels llicenciats en Biologia han de ser la docència o el seguiment d'animalons en perill d'extinció!?
En un context de crisi i enfrontament global, la figura de l'expert en bioterrorisme esdevé de vital importància. Veïns cridaners? Res que un bacil que infecti la gola, i provoqui afonia, no pugui resoldre! La teua parella té massa cel·lulitis? Una mutació de la bactèria devoradora de la carn ho resoldrà! Sospites que la teua parella t'és infidel? Un virus de transmissió sexual modificat genèticament et permetrà localitzar les seues amants!

- Etologia i Coaching. Un expert en conducta animal és el professional indicat per a entrenar i motivar gossos assassins i galls de baralla. Si el Barça segueix així, serà l'únic esport on hi haurà rivalitat i emoció, i on valdrà la pena fer apostes.

- Conducta Vegetal. La Psicologia deixa de ser patrimoni del Regne Animal i entra a treballar també el Regne Vegetal. Un expert en Conducta Vegetal pot convèncer un om per a que doni peres, o aconseguir que una planta carnívora es torni vegerariana. Això sí, el vegetal també ha de posar alguna cosa de la seua part per a que la teràpia funcioni.

- Jurisprudència Poètica. Les sentències són massa farragoses de llegir i sovint difícils d'entendre. Els antics tartessos (a l'actual Andalusia) tenien el seu Codi Penal escrit en vers; nosaltres en podríem prendre exemple i redactar les sentències en forma de poema.

Per haver estomacat l'exdona
amb ràbia i traïdoria
decideix sa senyoria
reduïr la testosterona.

Rampell tingut en mala hora!
Li cau la següent pena:
abans d'anar a la trena
li passarem la podadora.

Algunes fins i tot es podrien cantar:

Anys i anys, per molts anys
a txirona per molts anys.
Tu ves fent, tu ves fent,
aniràs a Fontcalent!

13 comentaris:

Mireia ha dit...

Quina currada de post! Molt bo!

C.E.T.I.N.A. ha dit...

Conducta vegetal podia ser un master molt útil, fins i tot, pels caps de personal a l'hora de compendre certs comportaments dels seus subordinats

Josep ha dit...

Benvolguda Mireia:
moltes gràcies! I això que jo no cobro cap subvenció.


Benvolguda C.E.T.I.N.A.:
ben trobat! A quina empresa treballa vostè? Pot donar noms i detalls??

Vladimir Nabokoix ha dit...

En tot cas, senyor Josep, li desitjo que trobi feina en un jutjat. Composant versos, òbviament. Com a autor de la idea, no es mereix menys.

KASHNA ha dit...

aquesta entrada és genial.

a mi m'agradaria estudiar psicologia vegetal, trobo que té molta sortida. La gent cada cop està més empanada.

zel ha dit...

Mira, tinc tantes ganes de conéixer una mica com ets d debó...no me'n puc estar, quan et llegeixo em peto el cul, i no sé d'on cony treus l'enginy... Em trec el barret...sí, el barret i prou!

Luluji ha dit...

No t'has proposat de fer una conferencia? fins i tot aniria jo :)
Per cert, el poema no és meu, és d'en Jordi, un post que tinc enllaçat, busca'l t'agradarà molt tot lo que escriu.
Un peto

Josep ha dit...

Benvolgut Vladimir:
al juliol es fan les opos per a tramitador processal. Però en comptes de mètrica i rima, et demanen mecanografia. L'any 2009 demanen mecanografia!!

Benvolguda KASHNA:
empanada vegetal? Ha, ha,ha, quin acudit més dolent acabe de fer jo!!!

Bé, el tema, donc sí. No vull alarmar, però l'argument de la pel·lícula The Incident es basa en fets reals.

Benvolguda Zel:
jo també em voldria conèixer millor a mi mateix, però quan m'interrogue em responc amb evasives.
I pel que fa l'enginy, me'l va deixar un company de cel·la. És molt útil per a donar-li credibilitat a les declaracions al Jutjat de Guàrdia.

Josep ha dit...

Benvolguda Luluji:
una conferència? Sembla interessant! Un auditori ple de gent escoltant el que jo dic... bé, un auditori ple de gent lligada de peus i mans, obligats a escoltar el que jo dic... sí, molt bona idea!!

"Tati-Pagès-Soulbizarre" ha dit...

salut i revolta tot l'any!

si ens vols votar ... collonut!

de totes maneres el que compta é sla lluita de cada dia contra el capitalisme i per forjar resistències des de baix i alternatives des d'ara.

Pere Llufa ha dit...

No confoneu 'jurisprudència' poètica amb 'justícia poètica', són dos màsters diferents.

Mireia ha dit...

Molt i molt bo el post!!!

Josep ha dit...

Benvolgut Tati:
ara que el Barça ha fet el TRIPLET, començaré a ficar-me amb la campanya electoral europea.

Benvolgut Pere Llufa:
he he he, molt ben trobat. Qui pogués impartir justícia poètica!!

Benvolguda Mireia:
moltes gràcies!! Tens pagada una birra!!!