dimarts, 19 de maig de 2009

Joan Zalvat, el Papizzot

Per Sant Jordi us vaig regalar un poema de Josep Maria, el que s'Agarra. Avui, fidel a la meua tasca de recuperació i dignificació de la memòria dels Grans Autors Oblidats de les Lletres Catalanes, us presente uns versos de Joan Zalvat, el Papizzot (Barcelona 1894-1924) .

Els lletraferits trobaran alguna semblança amb Joan Salvat Papasseit, però heu de saber la veritat: a la ESO us van enganyar.


REZ NO ÉZ MEZQUÍ

Rez no éz mezquí
ni cap hora éz izarda,
ni éz fozca la ventura de la nit.
I la rozada éz clara
que el zol zurt i z'ullprèn
i té delit del bany:
que z'emmiralla el llit de tota coza feta.

Rez no éz mezquí,
i tot ric com el vi i la galta colrada.
Qui enz ho hauria de dir
avui zeràz enculada.

Primavera d'hivern — Primavera d'eztiu.
I tot éz Primavera:
i tu zeràz la primera
que z'amorra al meu piu.

Rez no éz mezquí,
perquè elz diez tenen prezza;
amorra't al piló
i xarrupa, que vezza.

9 comentaris:

La RaTeta Miquey ha dit...

plas!!! plas!!! plas!!! plas!!! UEEEE!!! POETA!! POETA!!!

Trebor ha dit...

Zou un geni! El problema ez que ara parlaré tot el zant dia amb 'z'...

Valero Sanmartí ha dit...

Hi ha molt imbècil que quan comença un llibre obre una ampolla de vi. Amb el seu poema, Josep, jo obriria una piZZa 4 eztacions.

Josep ha dit...

Benvolguda RaTeta:
moltes gràcies! Però jo només em limito a recopilar el que altres ja han escrit (amb poca fortuna)

Benvolgut Trebor:
moltez gràziez.
I vez quina coza! A mi em pazza el mateiz, ze m'enganza molt la manera de parlar delz altrez. I ez penzen que ho faig per enfotre'm i a zobre z'enfaden amb mi.
Zóc un incompréz!

Benvolgut Valero:
en prenc nota. Creu vostè que podríem patrocinar els poemes? Pizza Tarradelles, pels versos de mamelles!
Orxata de València, pels poemes amb violència!
Pensem-hi!

C.E.T.I.N.A. ha dit...

No seria mès correcte dir Joan Zalvat, el Papichulo, papi-papi ven a mi?

Pare Bukkàkez ha dit...

Tinc un amic que borda a en Joan Salvat.
A vegades, si no li agafo fort la corretja, se li llença al coll o se li folla la cama.

No, de veritat, tinc un amic que el clava. El crucifica.

Va, prou... ostia ja, tanta tonteria que porto.

Markutis ha dit...

JAJAJAJAJAJA Bravo!

Em sento menyspreable per escriure onomatopeies rialleres però és l'única reacció sincera al seu poema.

Modgi ha dit...

Si algun dia es decideix a recitar-lo en públic no s'oblidi de repartir paraigües entre els assistents.

Josep ha dit...

Benvolgut C.E.T.I.N.A.:
Doncs sí, és l'adaptació musical reggaeton. Val a dir que en Joan Manuel Serrat ho va plagiar.

Benvolgut Pater Bukkàkez:
poca broma, que algun dia l' SGAE atacarà els imitadors i els obligaran a pagar un cànon a l'original.

Benvolgut Markutis:
he he he... les onomatopeies sempre són benvingudes, arf arf arf.

Benvolgut Modgi:
també en puc fer una adaptació musical i beure tequila abans de cantar-la, així els esputs d'alcohol anirien a petar sobre els encenedors.
Fot-li poesia visual!