dilluns, 22 de juny de 2009

Història de la ferreteria musical (calia?)

Heavy metal, trash metal, speed metal, death metal, death metal industrial, black metal... Sí, són moltes les etiquetes existents al voltant d'un col·lectiu musical dotat de melenes i guitarres elèctriques.

Casualment, mentre em trobava investigant un important tema musicològic, vaig rebre l'imeil d'un amic. Aquest imeil em fou de gran utilitat en la preparació de la meua tesi. Fixeu-vos si no:




Ah, l'important tema musicològic que estava investigant era Els orígens del Mètal als Països Catalans. I segons la meua tesi, el primer tema mètal de la història de la música cantada en català és aquest:





1986: inici (i fi) del mètal en català

10 comentaris:

bule ha dit...

sempre ens quedaran els entranyables iaios del casal rock, almenys per un parell d'anys

iaiapunkarra ha dit...

M'ha agradat molt això de "ferreteria musical" per parlar dels fills del metall.

Per què a tots els concerts punkarres sempre hi ha d'haver un heavy (i normalment un de sol)?

Gran tema, aquest de la Trinca. Quins records. Quina gran època aquella!

Vladimir Nabokoix ha dit...

escolti: i sangtraït? i tots aquests grups de death que (encara que no ho sembli pq només criden i no se'ls enten) canten en català?

MARTELL DE REUS ha dit...

Jo encara aniria més enrera en la recerca de l'origen històric del metall català i arribaria fins l'inoblidable Emili Vendrell, el veritable big bang de tot plegat.

Valero Sanmartí ha dit...

El senyor V. Nabokoix m'ha tret la paraula de la boca:

http://www.myspace.com/pestaporcina

Virgínia ha dit...

Se m'ha posat la pell de gallina! Quina lletra més ben trobada, quin ritme més dolç i la posada en escena... és d'allò més sugerent!

Realment se senten orgullosos del que fan?

Markutis ha dit...

Dedueixo que per a que un videoclip de metal sigui considerat merda pura s'ha de gravar al bosc un día de carnaval.

Els de La Trinca, abans de fer-se peixos grossos tenien molta gràcia els cabrons.

http://www.youtube.com/watch?v=v15ywBG_POY

C.E.T.I.N.A. ha dit...

Per cert et descuides dels De Paso, un grup mític que va comenár fent versions dels Zeppelin i els Purple al metro de Plaça Catalunya, i al que algú va gravar un disc a l´época del rock català suposo que per que no faltés un grup de heavy català

Josep ha dit...

Benvolgut Bule:
homeee, segons les estadísitques, encara podran viure SIS o SET anyets més.

Benvolguda Iaia:
és la quota. Com el pelat de torn. O el mudarnillu disfressat.

Benvolgut Vladimir:
Sangtraït era més de rock dur i balades mètal. M'agrada l'observació sobre els crits i l'idioma. El Cante Jondo també és en català?

Benvolgut Martell:
ara mateix vaig a mirar que en diu la wikipèdia.

Benvolgut Valero:
genial aquest enllaç!

Benvolgut Markutis:
La Trinca és un tema a tractar. Un tema molt sucós.

Benvolguda Virgínia:
bona pregunta! Qui ha penjat els vídeos al Youtube, ells o els seus enemics?

Benvolgut C.E.T.I.N.A.:
eren els De Paso o els De Kalle?

surfzone ha dit...

El documental que jo comento està una mica més documentat XD