dilluns, 27 de juliol de 2009

Allò del llibre de la setmana passada

Un amable lector m'ha comentat que jo informe dels compromisos de la meua vida social, però que després no faig cap crònica dels esdeveniments. De veres val la pena que us expliqui com ha anat i que us en doni els detalls?





En fi, si això és el que voleu, això és el que tindreu. De vegades la memòria falla, així que no us obsessioneu amb la veracitat dels detalls.
Ací va la crònica:



PRESENTACIÓ DEL FENOMEN LITERARI DE L'ESTIU

Les persones que gaudim d'un elevat prestigi intel·lectual i d'un gran criteri estètic som convidats imprescindibles de qualsevol esdeveniment humanístic i/o artístic que es vulgui esdevenir en aquesta metròpoli cosmopolita, la Manhattan de la Mediterrània, que és Barcelona.

Muntat a la meua potent moto Harley Davidson vaig passar a recollir el meu sogre a sa casa.

- Oh Josep, d'ençà que els de Benestar Social han considerat que la calvície és una discapacitat, que em treus a passejar ben sovint.
- Sí, estimat sogre. A més a més, com que els de SOS Racisme defensen el dret dels afrocatalans a entrar a tot arreu, amb tu sé que tinc totes les portes obertes.
- Però sí jo no sóc afrocatalà.
- Calla i posa't el betum.

En arribar a Sarrià vaig fer una parada tècnica a la benzinera, que just al davant tenia un Club Whiskeria on vaig deixar mon sogre. I després d'aparcar la moto a una estació del bícing (de nit tots els vehicles de dues rodes són iguals) em vaig ficar al Bar TOMÀS.

Al bar s'hi respirava l'ambient de les grans ocasions. Tot era ple de polítics retirats, com l'ex-cap de Govern d'Andorra, Marc Forné o l'ex-dirigent del PP al País Barceloní Albertito Fernández-Díez. També hi havia un grup de dotze escriptors, que entre tots havien publicat ben bé cinc llibres. Periodistes, pensionistes, intel·lectuals, heterosexuals, socis del Barça, de l'Espanyol i del Júpiter. També hi havia el tertulià de la COPE Juan Carlos Girauta. En favor seu he de dir que no va trobar cap relació entre les tapes de braves de Sarrià i els atemptats de l' 11-M. Igual ja estava de vacances.

La presentació fou breu, i l'afartamenta de tapes i cerveses brutal.

En un moment de la vetllada, dues noies de vint-i-cinc anys1 s'atansaren a un servidor, amb libidinoses intencions. Sóc un home responsable i no podia deixar mon sogre tota la nit al Club Whiskeria, així que vaig declinar la invitació i vaig agafar la moto per a recollir mon sogre.

Com ja us he dit anteriorment, de nit tots els vehicles de dues rodes són iguals, així que no va ser fins que vaig arribar a l'aparcament de ma casa, que em vaig adonar que en comptes de la meua Harley Davidson havia estat pilotant un patinet Street Caver del Decathlon.

Si algú està interessat en el llibre que aquest estiu desplaçarà de les platges catalanes l' Stieg Larsson i el Dan Brown que sàpiga que dijous i divendres els autors del llibre signaran exemplars al Bar Tomàs. Si us fa mandra pagar els 14 euros que costa podeu portar la guia telefònica o el tanga de l'estiu passat: els autors hi estamparan un autògraf igualment.


______________________


1 fer-s'ho amb una dona de 50 anys és el mateix que fer un trio amb dues noies de 25? Eus ací el tema de debat! Parlem-ne.

22 comentaris:

La RaTeta Miquey ha dit...

Déu meu!!! vos sou el nou cronista de Barcelona!!!!

Josep ha dit...

Apreciada RaTeta:
comentaris com aquest em fan pujar l'autoestima.
Concretament ara tinc l'autoestima tres mil·límetres més llarga.

Qui vol un jess-stender tenint un blog??

KASHNA ha dit...

Oh! va sortir guanyant amb el canvi de la harley pel patinet Street caver.Quin maquinón!

Anònim ha dit...

Doncs jo prefereixo més fer-ho amb una dona de 50 i si potser més gran, tenen més gana, jajajajajajajajajajajaja.

iaio

SM ha dit...

Gran crònica. Els teus lectors t'ho agraeixen. Una presentació amb poca presentació i moltes tapes és sempre un èxit.

Markutis ha dit...

Per a mí els dos moments estelars d'aquest post son la seva referència al Júpiter (orgull grisgrana de La Verneda) i el comentari del iaio, que és un autèntic gurú de la sexualitat geriàtrica.

Marta ha dit...

Molt divertida la crònica.

Anònim ha dit...

Ai!! Vostè sempre amb el recurs fàcil del seu sogre... Pobre home! El que ha d'aguantar...

JO.

Anònim ha dit...

Creia que en Girauta ja no treballa a la COPE des que va tenir trifulca amb Dom César Vidal per ser massa catalanista:
http://www.isaacj.com/index.php/foro/viewthread/5444/

Haller ha dit...

Jo tinc un dubte: si la relación que vosté proposa fos certa... fer un trio amb 2 de 50 sería com ferse-ho amb una de 100? Tenint en compte que lesperança de vida dels espanyols és de 80 anys, fer-ne un trio amb 2 de 50 és ser necròfil????

sr. manel ha dit...

La resposta és no. Fer-s'ho amb una de 50 te perill. De desprendiment, concretament. Dels llavis inferiors, molt més concretament.

Modgi ha dit...

Hauria d'explotar més aquesta vessant seva, Josep. Té una biografia digne Grabriel Garcia Màrquez de tripi.

AhSe ha dit...

Doncs no, fer-ho amb una dona de 50 no es el mateix que fer un trio amb 2 de 25! Es veu que l'aritmetica no et va... Perque, donat els fets axiomatics que el nombre de forats d'una dona viva es constant en el temps, i que hi ha almenys 1 forat per dona viva, resulta que el nombre de forats de 2 dones vives es *sempre* mes que el nombre de forats de una dona viva.

Per cert, no tens gaire compassio per al pobre sogre! Que hauria passat si li haguessis proposat compartir el plaer?

Anònim ha dit...

Una mica d'humor blanc: fer-ho amb sis nens de vuit anys és com fer-ho amb Michael Jackson?

la bruta mecánica ha dit...

el teu sogre te novia?
sempre m'ho he volgut fer amb un negre (perdó, amb un afrocatala)

Josep ha dit...

Benvolguda KASHNA:
sí, sóc un crack dels negocis.

Benvolgut Iaio:
la corrupció de majors és delicte?

Benvolgut SM:
espero que vostè em convidi a la presentació del seu proper llibre. I també espero que el seu editor sigui generós amb la grinyotada.

Benvolgut Markutis:
Júpiter, Europa, Bellvitge, Sant Andreu.... sí, entre tots podem trencar el bipartidisme futbolero.

Benvolguda Marta:
moltes gràcies. Convidi'm vostè a qualsevol esdeveniment amb menjar i beure, que en faré la crònica corresponent

Benvolgut JO:
segons un gurú de l'Himalaia, el meu sogre va ser molt dolent en una vida anterior.

Benvolgut Anònim:
té vostè raó. Qualsevol dia fan fora de la Generalitat per ser massa xerraire.

Benvolgut Haller:
ah, la necrofíl·lia, gran tema. Els necròfils també tenen els seus drets, dic jo!

Benvolgut Sr. Manel:
estic pensant en certa actriu espanyola liada amb un cubà al que la nit el confón.

Benvolgut Modgi:
m'afalaga vostè! En faré més, fins a quedar-me sense vida social.

Benvolguda AhSe:
ah, el tema dels forats. Un dona d'entrada en té tres d'aprofitables. Sap vostè perquè anuncies trepans pel Dia del Pare? Doncs sí, per si el papa li vol fer nous fdrats a la mama.
La vida conjugal acaba sent molt avorrida.


Benvolgut Anònim:
molt bo!! Me l'apunto!

Benvolguda Bruta:
està legalment casat amb la seua senyora. El més preocupant és que la seua senyora TAMBÉ està casada amb ell. I això ja és vici!

Sonia ha dit...

Superb ;) nomès he trobat a faltar el títol del llibre.

Josep ha dit...

Estimada Sònia:
podries mirar la llista FNAC dels 10 més venuts de no-ficció, i òbviament no el trobaries.
El llibre es titula Las bravas del Tomàs i avui signen exemplars en el Bar Tomàs del carrer Major de Sarrià, de Sarrià-Barcelona

Anònim ha dit...

Que vol dir amb això, eh!, sant Josep, follar amb gent gran?, o què, eh!, jajajajajajajajajajajaja.

Iaio aparença gran però de cigala jove

Josep ha dit...

Benvolgut Iaiao:

hi ha dones madures que tenen algunes coses per a ensenyar-nos, i nosaltres quelcom per aprendre.

Anònim ha dit...

Doncs mira Josep, en part tens raó, però me he trobat a algunes que mai li havien menjar la xona, i quan ho han provat, m’han dit, qui llàstima de temps perdut, perquè a moltes només els hi fotien la cigala i elles quedaven en bevies, així què, hi ha de tot, ara, si en trobes a una de veterana experimentada, collons tu, com hi van, et deixen ben exprimit, jajajajajajajajajajajaja.

Iaio

Josep ha dit...

Estimat Iaio:
no és el mateix una veterana que una veterinària. A segons quines dones, els hi van els animalots.