dimecres, 26 d’agost de 2009

Calceu-vos, que ve setembre

Sé que molts lectors d'aquest blog no saben a quin dia viuen: entre la multiplicitat de calendaris -cosa pròpia de la multiculturalitat- la precarietat laboral i la dolça dilatància que dóna el subsidi de l'atur, són moltes les persones no saben on i quan són.

Doncs bé, quan El Corte Inglés vaticina la Vuelta al cole no es refereix a cap prova ciclista, sinó a l'arribada del mes de setembre. Alguns de vosaltres ho notareu per un altre fenomen típicament pre-tardorenc: l'allau de col·leccionables.




Molt s'ha dit i escrit sobre aquest fenomen. Jo em limitaré a proposar algunes innovacions, a vore si RBA Editores i companyia són capaços de fidelitzar el públic i aconsegueixen que la gent no abandoni les col·leccions a la tercera entrega. Modestament un servidor proposa:

- FAMILY BUNKER: construeix el teu propi soterrani del terror. En només 80 entregues, qualsevol que ho vulgui podrà ser un Fritzl. Inclou bressols per a criar els fills-nets i el telèfon d'un bon advocat.

- MISTERIS DE LA HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA: llibres i DVDs que resolen els grans misteris com La mort de John F. Kennedy: i si en comptes d'un assassinat va ser un suïcidi? o l' interessantíssima investigació Elvis Presley i els cavallers de l'Ordre del Temple: no tenien cap relació i en tenim totes les proves. Una col·lecció que no et pots deixar escapar.

- NACIONALISMOS DEL MUNDO: un tema que porta dècades d'actualitat. Jo proposo una col·lecció de 40 DVDs amb reportatges interessantíssims sobre els diferents moviments nacionalistes que hi ha al Món. A tall d'exemple: Els Mandiga, un fet diferencial palpable; o el famós reportatge Nacionalisme i esport: perquè els pigmeus no juguen a bàsket? o el la premiada investigació Espanya, eixa nació no-nacionalista que resisteix les no-nacions nacionalistes (i viceversa).

Més idees on posa Comentaris. I si RBA Editores té alguna oferta interessant, que ho parli amb el meu comptable.

11 comentaris:

KASHNA ha dit...

Escolti, m'ha enganyat. buscava més idees als comentaris, i no he trobat cap. Torni'm els diners!!!

bule ha dit...

S'ha de dir que moltes vegades són les editorials qui abandonen les col·leccions a la meitat perquè veuen que no els surt a compte.
Però jo en faria una de figuretes dels millors fitxatges de Txiki Beguiristain, mai m'han agradat les col·leccions massa llargues.

La RaTeta Miquey ha dit...

jo me he pedio el col·leccionable del cuerpo humano de la vanguardia, aquest proper cap de setmana... em sento sola i hagi d'omplir el pis...
(m'he escapat a la gran ciutat, necessitava respirar aire contaminat)

Marta ha dit...

Els meus col.leccionables preferits són els d'història de Catalunya, però no es pot dir que se'n publiquin molts.

Trebor ha dit...

Proposo:
-Provocadors de la història: De Risto Stòixkov a Risto Mejide.

-Els penalties més mal tirats de la història: De Raúl González Blanco a Casquero.

-Perdedors de la història: de Sete Gibernau a Dani Pedrosa.

-Bulerias, Fandangos i Faletes. El arte de la amorfía.

Brandon ha dit...

Jo em faria el "Coleccionable por fascículos: Colecciones coleccionables del mundo, primer fascículo" i així amb una mica de sort tot petaria.

Modgi ha dit...

La meva molesta aportació:

- "Construeix el teu propi laboratori de cocaïna"

- "Microinsectes púbics. Amb la 1a entrega: ladillas"

-"Grans dictadors de la història. De Hitler a Isidre Fainé"

zel ha dit...

I ninots, i pelis, i atles i punt de creu... Una merda! Ara, jo fa temps vaig fer tota una col.lecció de novel.les egípcies que em va fer disfrutar molt...

Haller ha dit...

Fent una adaptació a aquest septembre:

- "Las sobredosis de tus ídolos". Con el pimer número un bote de Propofol, Lorazepan, Midazolam, Diazepam, Lidocaina y Efedrina.

- "Redacta tu propio estatut". Con el primer fascículo todas las indicaciones para escribir el texto completo*.


*sujeto a las correcciones realizadas en las posteriores entregas

hijoeputa ha dit...

Yo también quiero independizarme de España, o de cualquier otro pais, con muebles de ikea de regalo en cada entrega.

Josep ha dit...

Benvolguda KASHNA:
quina impciència!! Deixi vostè que siguin els lectors els que mostrin llur ciència.

Benvolgut Bule:
Txiki Begiristain, en prenc nota.

Benvolguda RaTeta:
jo tinc uns quants amics solters que també tenen un cos (semi) humà. I també poden omplir el pis. Per exemple: el SERGI BR el pot posar vostè al rebedor de sa casa, per a que les visites hi pengin l'abric.

Benvolguda Marta:
perquè tenim una història poc interessant. Jo crec que hauríem de fer com el Barça i fitxar cracks mediàtics a l'estranger. George Bush fent de president de la Generalitat, Hugo Chávez d'alcalde de Barcelona i Ahmanidejad liderant Andorra. Amb aquest trident, la història contemporània del nostre país millorarà molt.

Benvolgut Trebor:
vostè és un home amb talent. Algun dia el convidaré a fer unes copes als bars paiopònics de Sants.

Benvolgut Brandon:
un forat negre al kiosk del barri... quin argument per a Hollywood!

Benvolgut Modgi:
el dels insectes podria ampliar-se a "Plagues del Món, amb el mosquit-tigre, el musclo-zebra, el cargol-poma i el tigre-falete. (N'hi ha un que és fals, de moment)

Benvolguda Zel:
novel·les egípcies? Rotllo Terenci Moix o més interessant?

Benvolgut Haller:
vostè és un home amb idees brillants. Això el converteix en un individu perillós, meravellosament perillós.

Benvolgut Hijoeput:
ah, la política post-estival, gran tema. GORA ALBAZETE ASKATUTA!!