diumenge, 18 d’octubre de 2009

Reflexions polítiques de cap de setmana


Aquest cap de setmana, al santuari de Núria, Esquerra Republicana de Catalunya ha proclamat Joan Puigcercós candidat a la Presidència de la Generalitat. Per a celebrar-ho han pujat tots plegats al cim del Puigmal. Com a prova de la bona sintonia interna del partit, cap militant crític ha caigut (accidentalment) per un penya-segat.
Joan Puigcercós ha afirmat que a partir de l'any 2010 podrem exercir el Dret a Decidir. No ha concretat si serà el 2011 o el 2111, cosa que demostra que aquest candidat és -sobretot- un home sincer i prudent.

Aquest cap de setmana han seguit filtrant-se als mitjans detalls dels casos Gürtel (PP valencià) i Palmarena (PP balear). Res que el senyor Silvio Berlusconi no conegui bé.


Arribats a aquest punt, m'agradaria fer una petita anotació sobre el referèndum d'autodeterminació. Un detall tècnic sobre la qüestió a plantejar. Jo propose que hi haja tres opcions:

1) Independitzar-nos
2) Seguir amb Espanya
3) Unir-nos a Itàlia.

Val a dir que, a títol estrictament personal, proposaria una quarta opcció: unir-nos al Brasil. Els espots electorals serian una cosa així:



Més idees i suggeriments, on posa Comentaris.

16 comentaris:

sargantana ha dit...

suggeriemnts diu?? es dilluns si us plau!!!
prou m'ha costat llegir l'article sense.
pasapalabra

em sap greu.

Pesaïco el nene ha dit...

Em referme en la unificació amb Andorra

Markutis ha dit...

Veient les imatges del Putxi fent declaracions a dalt del cim el primer que vaig pensar va ser en els periodistes que li posaven el micro a la boca. Pujar gairebé 3.000 metres per recollir unes declaracions d'aquest home no pot estar ben pagat.

Catalunya s'hauria d'annexionar amb Portugal per tocar els collons.

Mike Litoris ha dit...

La independència estaria molt i molt bé, però la temptació de fotre'ns unes festes com les que es fot Il Cavaliere em fan dubtar.

Senyor Merdevalista ha dit...

Jo esperava una dedicatòria a la senyoreta Nebreda. He de reconèixer que a mí em posa una mica. Serà per allò de l'eròtica dels perversos.

Dono el meu suport a l'opció de Brasil. És una bona base per atacar Vanuatu.

Pere Llufa ha dit...

Ni independència ni polles. Mireu, el nostre territori és una merda: carreteres, Quart Cinturó, MAT, AVE, polígons industrials a dojo... Amb quina merda ens quedaríem?

Proposo directament envair algun país i quedar-nos-hi a viure:

- Illes Seychelles
- Fidji
- Illes Tortuga
- Illa Maurici
- ...

Josep ha dit...

Benvolguda Sargantana:
dona, opinar és lliure, i això inclou el dret a NO opinar.

Benvolgut Pesaïco:
són tan feliços allà dalt de la muntanya, que fa peneta barrejar-los amb nosaltres.
A més, necessitem un veí proper, neutral i amb paradís fiscal. Coses de la política seriosa.

Benvolgut Markutis:
seran imatges del propi partit. Ja editades i tot.

Benvolgut Mike Litoris:
és que aquest home sap aprofitar el temps i els diners (dels altres).

Benvolgut Merdevalista:
Aaaaah! La Nebrera encara ha d'esperar el seu torn. Diuen alguns que ha estat temptada per UPyD i per PxC...

Benvolgut Pere Llufa:
vostè és la combinació perfecta de patriotisme i pragmatisme.
Vostè hauria de fer alta política.

Sergi ha dit...

Catalunya és massa gran. Jo proposaria la divisió del territori en 15 o 16 demarcacions completament independents.
Ja veuria quin fart de riure.

sr. manel ha dit...

Jo m'uniria amb Andorra. Seríem el principal exportador de tabac i formatge del món.

MARTELL DE REUS ha dit...

Sembla ser que el Sr. Puigcercós va recomenanar al Sr. Carod que per marxar de Núria passés pel Cami dels Enginyers.

Responent al Pere Llufa, segur que el pais que envairíem serien les Illes Maldives i al cap de pocs dies ens quedaríem sense territoris d'ultramar a causa del canvi climàtic.

Markutis ha dit...

Ja li ho dic jo que no. A les noticies vaig tenir temps de veure micros amb escuma d'EFE i l'ADN.

Josep ha dit...

Benvolgut Sergi:
interessant idea. Multiplicació de càrrecs... qualsevol de nosaltres podria ser funcionari.

Benvolgut sr Manel:
"Ni França ni Espanya, Països Andorrans", ho veig.

Benvolgut Martell:
un país submarí... el somni de Narcís Monturiol.

Benvolgut Markutis:
en eixe cas... una forta ovació als periodistes de camp!

SergiBR ha dit...

El Puigmal ja no tornarà a ser el que era amb tanta mole i panxa contenta.

Josep ha dit...

Estimat Sergi BR:
allà on trepitja la bota del Putxi, no hi torna a sortir el rovelló.

Però l'amanita muscària sí.

Helena Arumi ha dit...

En quant al referèndum:

- fer el que sigui (legal o il·legal) per no seguir dins d'España - amb ñ -

PD: sí amic Josep, la blogosfera està com tardorenca, suau, boirosa, abans no arribi el fred que ens congeli els sentits.

Josep ha dit...

Benvolguda Helena:
m'agrada la tardor, té el seu encant.