dijous, 5 de novembre de 2009

Natalici 09

Un calendari és un sistema de distribució del temps en grups originats per les llunacions (els mesos), les fases de la Lluna (les setmanes) i el moviment aparent del Sol (els anys), prenent com a unitat de base el dia, determinat pel moviment diürn aparent del Sol. El fenomen de les llunacions és la base del calendari lunar, determinat per les agrupacions anomenades mesos; el moviment anual del Sol ho és del calendari solar, en el qual les agrupacions principals són els anys i les estacions.

Segons la base astronòmica que empren, els calendaris poden ser:

-Solars: si es fonamenten en la duració del cicle que descriu la terra al voltant del sol (aproximadament 365 dies), com per exemple, el calendari egipci.
- Lunars: si es basen en el curs dels cicles lunars (354 dies repartits en 12 mesos), com per exemple, el calendari musulmà.
- Luni-solars: si la duració total és la d'un calendari solar, però els seus mesos segueixen les fases de la lluna, com per exemple, el calendari hebreu.

Actualment hi ha funcionant al Món més de vint calendaris diferents. El més particular és el que va dissenyar la meua tieta Gertrudis, basat en la posició aparent de la Lluna respecte Mart, i el Sol respecte Venus, calculat a partir dels dies de la darrera menstruació. Com que fa anys que la meua tieta Gertrudis està menopàusica, el calendari s'ha quedat una mica aturat. I per això, quan arriba el meu aniversari, la tieta em regala coses típiques d'adolescents: videojocs violents, crema per a l'acnè i un llibre del Teo. Enguany m'ha regalat El Teo va a la perruqueria xinesa.

Per a no decebre la meua tieta, i perquè visc a Barcelona — la ciutat més multiculti i cosmopoli del Món— un servidor celebra el seu aniversari quatre o cinc cops l'any.


Aquesta senyora no és la meua tieta, però tampoc voldria decebre-la.


A vore si els de la Tresoreria General de la Seguretat Social s'enrotllen i em donen la jubilació en menys d'un lustre.

I ara anem al gra. L'any passat vaig amenitzar la festa del meu aniversari amb un xou socio-polític: fer que un mulato fos l'amo de la Casa Blanca. Enguany he programat una sèrie d'activitats. Algunes de les més destacades:

- Setmana de l'humor llatinoamericà. A la Casa Amèrica de Barcelona. De franc, és clar.
- Retorn d'El Web Negre. Després de recuperar-nos d'un atac hacker, fer unes merescudes vacances i comprovar que no hem rebut calers del Millet (mira que en som, de pringats!), hem tornat.
- Manifa a Perpinyà. Ja és una tradició.
- Marató de Cinema a Sants. Ací teniu la promo (la de l'any passat era millor)
- Festa Major de la UAB. Una kumba torrada és poc higiènic, però molt assequible. No sigueu tan escrupulosos, que tots heu anat al McDonald's quan ha calgut.
- Peregrinatge al Riviera. A vore si espabilem el meu amic M.

10 comentaris:

Senyor Merdevalista ha dit...

Tal i com estava de desmillorada en aquests darrers anys, jo no apostaria per la Festa Major de la UAB. A més, la proporció de pijos i pijes (veritables o de postal) creix any rere any i ja no és el que era.

Faci el que faci, felicitats.

tito ha dit...

Senyor Josep, primer de tot felicitats, et queda un any menys per morir, pero anim.

si la senyoreta de la fotografia a d'anar a la celebracio, estic dispossat a sutir d'aquesta puta illa per anar a la seva festa. Tots em volgut tenir una tieta d'aquestes caracteristicas, el dinars familiars no hi faltaria ningu

la niña del pozo ha dit...

Suposo que toca felicitar-te. Però també et vull agrair que gràcies al teu post he recordat que avui és l'aniversari del meu germà.. i ara no quedaré malament amb la família.

Sergi ha dit...

Per molts anys, però jo em regeixo pel calendari maya, així que felicitats fins l'apocalipsi 2012.

Anònim ha dit...

Jo ja et vaig fer el meu regal la setmana passada... és que el meu calendari sempre s'avança.

Xavi Ochando ha dit...

Felicitats, Josep!

Però si celebres el teu natalici tres o quatre voltes a l'any, almenys tingues la decència de convidar-nos de farra, no? XD

Jo, de moment, m'apunte a la mani commemorativa del 350 aniversari del Tractat dels Pirineus i demà marxaré cap a Perpinyà.

Una abraçada i per molts anys!

La RaTeta Miquey ha dit...

jo, que vol que li digui, aniria a cel·lebrar el seu natalici amb la xicota (???: rés no ho assegura) de la foto a la festa de la "uni" (una mica més tapada que avui fa frescor) i després la duria a la pelu xinesa a llegir lo Teo. Potser es troba la tieta Gertrudis que marxa cap Perpinya.

Rés, que disfruti del seu dia en companyia dels seus, també.

Una afectuosa abraçada (afectuosa?? i això que no vaig anar a la uni pija!)

Sonia ha dit...

Moltes felicitats, que passis un bon aniversari en la millor companyia.
Una abraçada
Per cert es pot saber quans?

Anònim ha dit...

t'has deixat la festa de física de Sant Albert amb la gimmcama etilico-sexual !! divendres 13 a la facultat de fisica de la ub

Josep ha dit...

Benvolgut Merdevalista:
doncs caldrà buscar altres coses. Què tal una festa d'un institut de Sant Cosme?

Benvolgut Tito:
moltes gràcies! I sí, aquesta dona ho té tot.

Benvolguda Niña:
gràcies i records a ton germà. No el conec, ell no em coneix, però tant li carda.

Benvolgut Sergi:
moltes gràcies!

Benvolgut Anònim:
és vostè l'usuari del gimnàs a qui li va caure la pastilla de sabó?

Benvolgut Xavi:
gràcies, ho faré!

Benvolguda RaTeta:
afectuoses gràcies.

Benvolguda Sònia:
tants anys d'edat com centímetres de longitud.

Benvolgut Anònim:
té vostè raó, hi aniré.