diumenge, 20 de desembre de 2009

Home solter, home casat

Estimats lectors, estimades lectores:

aquestes dues converses transcrites tingueren lloc ja fa temps. Una d'elles és meua.
Premi per a qui endevini quina
.

I doncs?
I doncs?
Em convides a pujar a ta casa?
Mmm.... m'agradaria, però em temo que no.
No? I per què no?
Cal que t'ho digui?
Dona, t'ho agrairia.
Doncs perquè ets un home casat. M'agrades molt, però no vull complicacions.
Què? Jo casat? Però ... d'on ho treus tot això!?
T'he sentit parlant més d'una vegada de la teva dona.
Com? Què? Aaaah... Deu meu! Em referia a la meva admirada, admiradíssima, Donna Summer. En sóc molt fan, tinc tots els seus discos. Si vols pugem a ta casa i et xiuxiuejo els seus grans hits.
I aquest anell? És de casat o és de compromís?
Aquest anell? És de la meva graduació, quan vaig acabar el servei militar!
Us donen un anell quan acabeu la mili?
Només si has servit en un cos d' èlit. Jo era dels Stormtroopers
Els Stormtroopers de La Guerra de les Galàxies?
No, dels Himalaia Stormtroopers... i aquest anell me'l donaren per salvar-li la vida al rei del Nepal!
I per què li havies de salvar la vida al rei del Nepal?
La política d'aliances de l'OTAN és força complexa.
Ja... i per què fa un moment parlaves per telèfon dient coses com "amoret" i "bombonet"?
Perquè sóc client d'Euskaltel, i parlava amb l'operadora. En basc, "amoret" vol dir "canvi de contracte", i "bombonet" significa "error a la factura".
Ja... i la fotografia que duus a la cartera? L'he vist, hi duus una noia.
Aquesta noia? És la meva germana. És la petita, la Lourdes.
Però si aquesta noia és negra!
Què insinues?
Doncs que aquesta noia és de raça negra.
Tu també? Tu també?
Jo també? Què vols dir?
Durant anys hem hagut d'aguantar tota mena de calumnies sobre ma mare i ma germana. Com que la Lourdes té la pell molt bronzejada, i els cabells molt arrissats i els llavis molt molsuts... la gent diu que és negra, i que ma mare li va fotre el salt a mon pare, i això és mentida i... buah, buaaaah!
Si us plau no ploris.
I la gent deia que la meva germaneta petita és filla d'un altre... i ara tu també...
Perdona'm, no volia fer-te mal...
Aaaah.... i mon pare es va arruïnar fent dotzenes de tests de l'ADN, però ningú li creia....
Perdona'm, no sabia que fos tan dolorós. Vine que t'abraci.
Sí, abraça'm.
Ja està, calma't, vinga, no ploris més.
Puc descordar-te els sostenidors? És que sóc al·lèrgic als teixits sintètics.
Doncs llavors t'hauràs de treure tu també la samarreta. No vull que tinguis un xoc anafilàctic.
Els calçotets també són de teixit sintètic.





Fem l'última a ma casa?
Ui no, he begut massa i vaig de tort.
No cal que prenguis alcohol. Tinc sucs de fruites, red bull, cafè, te.... et puc fer el que vulguis...
Gràcies, però no. He d'anar a casa, que demà he de matinar i...
I per què no et quedes a dormir a ma casa?
Gràcies però el sofà em sentaria fatal a l'esquena.
I qui ha parlat de sofà?
Com?
Au vinga, que t'he de fer un dibuix, o què!? Vols pujar i tenir sexe amb mi?
Ah, és això. Doncs la veritat és que m'agradaria molt, sí...
I doncs?
És que no puc..
Ja faré que puguis, sé fer coses que no saps ni que existeixen.
No voràs és que jo...
Tu què? Què passa amb tu ara?
Doncs que tinc nòvia. Tinc parella formal i tal
Què dius?
Que estic casat...
No me n'havies dit pas res.
Tampoc me n'havies preguntat res.
Mai has parlat d'ella.
Sóc discret.
Mai t'he vist amb ella. Mai ningú t'ha vist amb ella. Mai ningú m'ha parlat d'ella!
Ja, és que...
I anell de compromís? O anell de casat?
No m'agraden les joies. Distorsionen la meua veu quan parle pel mòbil.
I per què mai ningú t'ha vist amb ella
Bé, té una senzilla explicació.
Quina?
La meua dona és ...
És què?
És a la presó. Està complint condemna al Centre Penitenciari de Wad Ras
Com?
Sí, ella és una víctima innocent d'aquest sistema cruel que...
Estic flipant
Sí, no és pas fàcil ...
Duus alguna foto seva? A la cartera, els homes hi solen dur una foto de la seva dona.
No, no podria. Cada vegada que desés la cartera tindria la sensació d'estar tancant, un cop més, la porta de la cel·la.
I quant fa que és a la garjola
Uns quants anys... la justícia és tan lenta!
I durant tot aquest temps tu... tu no...
Sí, durant tot aquest temps li he estat fidel.
Ja...
Sí, ja veus....
Escolta, i si et desfogues amb mi una estona? Ulls que no veuen...
Com em pots demanar una cosa així? Jo sóc un home decent!
D'acord, entesos. Ets un home decent. Casat amb una presidiaria, practicant del celibat i molt fidel.
Sí, eixe sóc jo!
Només tinc un dubte.
Tu diràs...
Tot això no serà una bola? No ets capaç de dir-me que no t'agrado?
Quina mena d'home et penses que sóc?
Un gorreres que va començar plagiant-me els treballs de la universitat i ha acabat quedant-se el meu cotxe, un mentider malparit i un covard que no sap dir les coses clares i a la cara. Ah, i un garrepa que és incapaç de pagar el compte quan anem a prendre alguna cosa.
Puc demanar el comodí del 50%?


23 comentaris:

La RaTeta Miquey ha dit...

Sr. Josep... és REALMENT una decissió difícil... però jo crec que vostè ha viscut la segona història. Sobretot per ella. Quan ensumem "jetes" hi han gests, indicis que (parlant en genèric, clar) a les xatis no se'ns escapen.

Ara bé, per altra banda sé que vos teniu al·lèrgic als teixits... és que no posaria pas la mà al foc, no.

Per cert, ahir Wadrass estava del tot encerclada pels individus amb uniforme blau i (que en festes porten espardenyes) sonaven sirenes i juraria que trets... pregunti-ho a la seva sra. esposa...

Cris ha dit...

Estic amb la Rateta.... Crec que la teva és la segona, jajajaja, però amb totes dues m'has fet ben riure mentre prenc el café i estic amb la "bata d'estar per casa" (tope sexy, sisi).... Tens traça per escriure històries, i per fer riure també! Un petó, i molt bones festes :)

Pili Gimenez ha dit...

la segona. Vaig coneixer a la seva dona a la garjola.

Anònim ha dit...

Aprofitat, mentider, desconsiderat amb les dones... totes dues són certes!

iaiapunkarra ha dit...

I què regales si ho encertem?

Xusep ha dit...

Apostaria que les dues són seues, però la primera és més recent.

Neandertal Total ha dit...

I jo que estic segur que les 2 són falses...

Srta. Tiquismiquis ha dit...

Jo crec que la primera. Per la insistència..

Agnès S. ha dit...

Amb quina mena de dones s'embolica voste?
Si està casat, no han de ser pas elles que els preocupi oi? Que la mala conciència l'haurieu de tenir vos, en tot cas!

Amb lo que "costa" un polvo...com per fer-ne tans escarafalls...
:-)))

Albert B. i R. ha dit...

Totes dues? Si no és així, pot passar-se a guionista. Podria tenir èxit.

El veí de dalt ha dit...

Cap dona es creu que la primera és certa! Jo, que sóc home en relació, fi delíssim i anacoreta sé del cert que hauries fet el possible i l'impossible perquè la primera fos certa i que mai cediries als designis de la segona! Ergo, cap de les dues! ;-)

maria ha dit...

Totes dues podrien ser ben certes però no ho sé,vostè té l'última paraula.
Per a la meva zona ja ho diuen:Home casat, home espatllat^-^.

Sergi ha dit...

No el veig a vostè parlant de stormtroopers, no és el seu territori.
Voto per la segona.

lu ha dit...

des de fora
des de lluny
inclús des del més enllà
no se qui ets
em remeto a l'atzar

la segona és incerta

Markutis ha dit...

Doncs el fet que només un dels dos homes parli valencià és una pista força clara, la veritat.

Ara, com que pel poc que el conec la que em quadra més és la A, optaré per la C, que és una manera curiosa de confessar que és un promiscuu.

esmegmatitzat ha dit...

la primera és falsa

la segona podria ser veritat. però si fos veritat la escena, vostè no estava tan tort com deia, perquè ja se sap aquella màxima que diu 'no hi ha cap dona lo suficientment lletja, sinó copes de menys'

Dr. Muerte ha dit...

Jo espero que sigui la primera, perquè si és la segona deixaré de parlar-li per tou.

C.E.T.I.N.A. ha dit...

La segona. L'has dissimulat una mica, però la segona.

Josep ha dit...

Estimats lectors, estimades lectores,

Conec homes i dones que tenen parella i als que, com diria l'insigne filòsof, la nit els confon. La primera transcripció és la fusió de tres converses verídiques (l'amic N.S. actualment divorciat, i la senyora A.T. actualment emparellada, i un moment de confusió que visquè un servidor de vostès).

La segona transcripció és l'autobiogràfica. En la meua defensa he de dir que la senyoreta en qüestió era (i és) molt intel·ligent, molt culta, molt simpàtica i molt poc agraciada.
Jo aleshores era jove i superficial.

Ara sóc vell i superficial.

Penseu que encara en vaig fer una de pitjor: seguint els consells de l'N.S., que afirmava que d'ençà que s'havia casat que no parava de lligar ("oye tio, que te lo digo de verdad, que a las tías les ponen los casados") jo em vaig comprar un anellot daurat de bijuteria baratíssima, vaig entaforar la foto d'una noia a la meua cartera i em vaig fer passar per un jove casat.

Algun dia us ho explicaré.

Josep ha dit...

Benvolguda RaTeta:
just a la fusta!

Benvolguda Cris:
encertada! I m'alegra molt que ho passis bé llegint aquest blog.
Ah, les bates d'estar per casa poden ser molt sexis, envia'm una foto i la penjaré al blog.

Benvolguda Pili:
ella hi anà per practicar un esport de risc, la kale borroka.

Benvolguda Anònima:
et mereixes una medalla al mèrit periodístic, fans grans descobriments.

Benvolguda Iaia:
una cervesa al bar paiopònic del costat de ma casa.

Benvolgut Xusep:
has encertat un 50%, no està gens malament.

Benvolgut Neandertal:
les dues tenen inexactituts, però la segona és ben certa.

Benvolguda Tiquismiquis:
doncs no, amb les dones són poc insistent. La piràmide de població està de la meua banda.

Benvolguda Agnès S:
jo també m'ho pregunte, "amb quina mena de dones m'estic embolicant?". Sort que els meus amics no follen, així puc anar a beure amb ells i oblidar-me de les cabòries.

Benvolgut Albert BiR:
si sabés on he d'enviar el burrículum, em faria guionista.

Josep ha dit...

Benvolgut Veí:
dir que NO és un plaer. Però de vegades costa. El que no sé és quantes dones han passat per una conversa semblant a la segona.

Benvolguda Maria:
més al sud diuen "home casat, burro espatllat". I tots sabem quina talla calça el guarà.

Benvolgut Sergi:
és més, algú s'imagina un Stormtrooper salvant-li la vida al rei del Nepal?

Benvolguda Iu:
bonics versos.

Benvolgut Markutis:
Jo promiscu? Promiscu jo? Ara mateix vaig a mirar el diccionari, a veure si aquesta paraula té una segona acepció que no em posi en un compromís.

Benvolgut Esmegmatitzat:
exacte. Però si vas tant torrat, al final la cosa tampoc puja. Hi ha un punt en el que es creuen les dues línies, i ja no hi ha espai pels incidents.

Benvolgut Dr Muerte:
quan he fet coses semblants a la primera, ho he fet amb menys xerrameca i més èxit. Pel que fa la segona, era en defensa pròpia.

Benvolgut CETINA:
em té ben clixat, vostè!

Cris ha dit...

juassssssssss, t'asseguro que la meva bata de sexy no en té res.... i amb mitjons "gordus" encara menys, però és que fa mogollón de fred!!!!!! Un petonàs i molt bones festes, que "ya te vale" les dues històries que ens has posat eh? No estic segura que sigui cert que l'hagi encertat, no t'hi veig, jajajjajaa :)

Josep ha dit...

Benvolguda Cris:

vull una foto teua amb la bata. Si us plau.... vaaa....