diumenge, 13 de desembre de 2009

Normalitzant el país: Independence Day

Quan cal proclamar la República Catalana?

No estic preguntant quan hi haurà una majoria social i política que permeti proclamar la República Catalana. Tampoc estic preguntant quan hi haurà una conjuntura internacional que faciliti el reconeixement d'una Catalunya independent. No, jo el que estic plantejant és: quan ens convé celebrar la festivitat de la independència? Després de l'eufòria inicial el que ens quedarà serà un festiu al calendari, així que convé triar quan volem que sigui festa.

Una multitud celebrant la proclamació d'un nou festiu al calendari.


El 12 d'octubre i el 6 de desembre deixaran de ser festius, òbviament. I seran substituïts per dies com el de la Proclamació de la Independència. Volem aprofitar el festiu per anar a la platja? Llavors podríem proclamar-la a finals de maig o primers de juny. Volem anar a esquiar? Aleshores caldria proclamar-la a mitjans de gener. Ens ve de gust un bon pont? Doncs la proclamem el 23 de desembre i empalmem amb Nadal i Sant Esteve. O el 3 de gener i ens fem un aqüeducte entre Cap d'Any i Reis. Tot i que si el que volem és racionalitzar horaris i calendaris, el millor seria proclamar la independència un dilluns, i celebrar-la cada any en dilluns. "Per què és festa el tercer dilluns de maig? Ah sí, pel dia de la Independència. Sempre em faig un embolic i ho confonc amb la Setmana Santa i la Fi del Ramadà".

Amb el vostre permís faré una mica d'Història-Ficció i miraré que hauria passat si hagués reeixit alguna de les quatre vegades que hem proclamat l'Estat Català.

17 de gener del 1641, proclamada per Pau Claris. Avui en dia la gent aniria a esquiar o a fondre la targeta de crèdit a les rebaixes.

5 de març del 1873, presidida per Baldomer Lostau. Actualment els estudiants aprofitarien la festivitat per a fer la gran farra de celebració de la fi dels exàmens del primer quadrimestre.

14 d'abril de 1931, proclamada per Francesc Macià. Alguns anys coincidiria amb la Setmana Santa, però avui en dia seria un dia fantàstic per a fer pícnics primaverals.

6 d'octubre del 1934, proclamada per Lluís Companys. Els professionals de l'ensenyament agrairien un dia de treva després de l'inici del curs lectiu. Però la majoria de ciutadans no podrien aprofitar per anar a la platja, ni a esquiar, ni a fer pícnics primaverals.

En fi, com deia el meu rebesavi, a la cinquena va la vençuda. Val a dir que el meu rebesavi era polígam.

15 comentaris:

Sergi ha dit...

M'agrada l'opció de tercer dilluns de maig, però jo aniria més enllà i triaria el dimarts posterior a la segona pasqua. Tot i que seria difícil justificar-ho.

Valero Sanmartí ha dit...

El proper 2010, quan el Barça li guanyi la Champions als madriles al seu propi camp.

És més: intueixo que l'ímpetu bèl·lic que es desfermarà ens permetrà annexar l'Aragó, França i les Canàries al nostre territori.

MARTELL DE REUS ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
MARTELL DE REUS ha dit...

Jo crec que com a mostra de bon veinatge amb la nostra antiga metropòli no s'hauria de suprimir cap de les festes españoles que tenim ara. Paral·lelament i per no ferir cap sensibilitat a la metròpoli del Nord també afegiria el 14 de juliol dia que els gals del nord cel·lebren la presa de la Bastilla.

Finalment com a Diada dela Indpendència posaria el 15 de novembre pel fet que aquest mes es fa molt llarg i no a hores d'ara no té cap festa.

Pere Llufa ha dit...

Els catalans som tan imbècils que encara la fotrem a l'agost. O el 25 de desembre.

Ja ho veureu.

Albert B. i R. ha dit...

Els mesos de febrer o març no hi ha cap festivitat. Qualsevol dia d'aquests mesos.

C.E.T.I.N.A. ha dit...

Al febrer, que al març a vegades cau setmana santa. El 29 de febrer

#M# ha dit...

Per què no a Sant Jordi? Així seria festiu d'una punyetera vegada i jo podria baixar a festes d'Alcoi.

Oriol ha dit...

Només un dia per a celebrar tal efemèride? A part de la data, també caldria decidir què fem amb la gent del PSC...

Anònim ha dit...

i una setmana sencera? la independència s'ha d'aconseguir d'una forma que el tram final duri una setmana sencera.

la niña del pozo ha dit...

I què tal itinerant? El primer dilluns de cada mes (per continuar amb una de les propostes), un mes diferent cada any... Es pot fer per ordre o decidir-ho a sorteig cada any -un sorteig a càrrec d'una colla de crios repel·lents que es podria retransmetre per la tele el 22 de desembre, perquè sense les "tradicions" espanyoles, trobarem a faltar la caspa, ja veureu.
Posats a dir xorrades...

Markutis ha dit...

No es preocupi, que amb això de que deixem votar els immigrants quan Catalunya sigui independent tindrem festivitats cristianes, musulmanes, hinduistes, caribenyes, budistes i jueves. No hi haurà temps material per a celebracions civils. Com a molt ho haurem de fer coincidir amb algún cap de setmana de tres dies d'aquests que tindrem ara gràcies al Taimaut.

Pere Llufa ha dit...

Markutis, només com a curiositat. Com que ahir no tenia res més a fotre que rascar-me els ous vaig agafar el cotxe i me'n vaig anar a veure com anava la consulta a tres pobles diferents.

En el temps que vaig estar en els diferents col·legis electorals vaig veure votar:

1 xinès
2 negres
4 moros
3 sudamericans
2 no sabria què dir-te

Potser va ser casualitat, però a tots els vaig veure agafar la papereta del Sí.

En canvi també vaig veure alguns andalusos i alguns catalans de socarrel agafar la del No.

Ah! i un alemany agafar la del No. Fill de puta.

Amb això no vull dir res, però em va fer estar pensant una estona. Després em vaig fotre un parell de cerveses.

EL.GAT.TELEPATA ha dit...

No estic preguntant quan hi haurà una majoria social i política que permeti proclamar la República Catalana.


aixo es l important i tots sabem que malauradament ARA no hi és

mes endavant potser...

Josep ha dit...

Benvolgut Sergi:
segur que trobem alguna manera de justificar-lo. Fixi's vostè que li fem homenatge a Rafael de Casanova i la majoria no sap qui fou el General Moragues.

Benvolgut Valero:
compte amb l'expansionisme territorial, que dóna molta feina i és addictiu.

Benvolgut Martell:
caram! Treballaríem poc, però molt bé. Amb tants festius aniríem a la feina descansats i amb il·lusió.

Benvolgut Pere:
en eixe cas podríem canviar Nadal per Ramadà.

Benvolgut Albert BiR:
al març no hi ha esquí, ni platja, ni pícnic primaveral... Tothom es miraria les desfilades per la tele!

Benvolgut CETINA:
cada quatre anys? Interessant proposta.

Benvolgut #M#:
jo pensava que Sant Jordi substituiria el 12-O. I per cert, Alcoi capital dels Països Catalans.

Benvolgut Oriol:
una mena de setmana santa?

Benvolgut Anònim:
tu sí que ets un patriota!

Benvolguda Niña:
en aquest blog vostè pot expressar-se amb plena llibertat. Només ho llegiran 500 perones (o menys!), però ho pot fer amb plena llibertat.

Benvolgut Markutis:
Visca la República Islàmica del Katalunyistan!

Benvolgut Pere:
diversitat cultural?

Benvolgut GAT:
ara tenim una majoria desencisada i destrempada.