diumenge, 10 de gener de 2010

Què hi fas tu aquí

Moltes vegades a la vida ens han fet — i ens hem fet— la mateixa pregunta: "Què hi fas tu aquí?". De vegades amb algunes variants com "I què hi fots tu aquí?"

En algunes ocasions m'han formulat aquesta pregunta d'una manera injustificada i absurda. Alguns exemples:

A la platja, un diumenge de juliol al migdia, amb una temperatura que passava dels trenta graus, mentre jo anava amb banyador i tovallola.

A la cua de l'examen de selectivitat. Igual que tota la resta de passerells, jo duia carpeta, bolígrafs, calculadora i DNI.

Al banc de sang, amb una agulla clavada a la vena mentre la màquina m'anava traient plasma.

En canvi, en d'altres ocasions on aquesta pregunta hauria tingut molt de sentit, i potser una resposta interessant o, fins i tot, necessària, no me la van fer. Alguns exemples:

En un descampat de la Zona Franca de Barcelona, a les tres de la matinada. 1

A la porta d'un prostíbul de Girona, amb una maleta plena d'artilugis. 2

A la porta de la presó Model de Barcelona, envoltat de senyores (i algun senyor) de diferents ètnies molt ben abillades per a visitar les seues parelles. 3

Al Delta del Llobregat, en una zona de contactes gais, un dissabte al matí. 4

A la porta del psiquiàtric de Sant Boi, una nit de divendres. 5

Sortit del dipòsit de cadàvers d'un hospital de Barcelona. Jo duia una nevereta portàtil i tenia taques de sang a la camisa. 6

Per què no em preguntaren que és el que jo feia allà? Potser no volien posar-me en un compromís? O tal vegada preferien deixar volar la seua imaginació.

Serà que en el fons a molta gent li encanta pensar malament.

Ah, aclariments per a la gent malpensada:

1 La grua s'havia endut el meu cotxe, i anava a recuperar-lo al dipòsit municipal. I anava a peu per una drecera.
2 Esperant un company de feina, que m'havia donat eixa adreça. A la maleta hi havia una estació topogràfia Leica.
3 Esperant un amic, estudiant d'infermeria, que estava fent pràctiques.
4 Fent un treball de camp per a la universitat.
5 Esperant un amic que treballava allà.
6 Havia anat a visitar un antic company de feina. A la nevereta hi duia menjar i begudes. I les taques de sang eren d'un tall que m'havia fet preparant el dinar.

16 comentaris:

Remitjó ha dit...

Aquesta pregunta me l'he feta cada vegada en la meua puta vida que he entrat a una discoteca (jo, que sóc persona d'ordre, mai he estat en la porta d'un prostíbul, clar i menys a Girona)

lu ha dit...

al meu poble dirien:

- què collons cardes aquí?

Helena Arumi ha dit...

Hosti lu!, m'encanta com ho diuen al teu poble!

Bon dia Josep!, interessant!

Valero Sanmartí ha dit...

"Fent un treball de camp per a la universitat."

On estudiava, vostè? A la Cock University?

Mike Litoris ha dit...

La majoria dels casos és per culpa dels amics (2,3,5,6). Això vol dir que els seus amics el porten per mal camí o simplement el porten en llocs inhòspits on la gent s'acollona de veure'l.
Jo vull amics així!

C.E.T.I.N.A. ha dit...

Boníssim l'encontre al descampat a la Zona Franca

Per cert, hi ha una zona gayer al Delta del Llobregat? Ara entenc per que hi han tants paios amb malles ciclistes.

Pere Llufa ha dit...

Normalment hom no pregunta "Què hi fas tu aquí?" per no veure's sorprès amb la resposta "i tu?".

Pare Bukkàkez ha dit...

També n'hi ha una altra de ben imbècil: quan et pregunten sorpresos "què hi fas aquí", algú que et troba al facebook.

Albert B. i R. ha dit...

Una altra pregunta que fa ràbia és quan, mirant un aprtit de futbol, algú diu: "Com van?". Collons, que no veus el marcador a la pantalla?!

Dr. Muerte ha dit...

Ah, les preguntes estúpides... estic recopilant les millors per fer-ne un post.
I si algú em pregunta "què hi fas tu aquí" sempre responc el mateix: "esperar-te a tu"

maria ha dit...

Ja havia malpensat....jejeje

Srta. Tiquismiquis ha dit...

Molts cops qui ho pregunta és perque no volia ser trobat justament allí

Senyor Merdevalista ha dit...

Mossènyer Josep, els aclariments eren del tot innecessaris. Amb les especulacions totalment gratuïtes que podria haver generat!!!

Josep ha dit...

Benvolgut Remitjó:
home, segons quines discoteques conviden a la reflexió.

Benvolgut Iu:
sí senyor, aquesta també.

Benvolgut Helena:
gràcies Helena!

Benvolgut Valero:
aaah, les assignatures de lliure elecció!

Benvolgut Mike:
doncs per un mòdic preu li puc llogar els meus amics.

Benvolgut CETINA:
això va passar ja fa uns anys. No sé com haurà afectat al cruissing gai la remodelació de la zona.

Benvolgut Pere:
de fet n'hi ha que desitgen donar una resposta.

Benvolgut Pater:
per a què serveix el FACEBOOK? Si no ets un polític que es promociona, o un paio que vol lligar, què esperes del facebook?

Benvolgut Albert BiR:
supos que la pregunta és més profunda, "com estan jugant? s'esforcen prou? hi ha gaires errades aribtrals?"

Benvolgut Dr Muerte:
molt bona la resposta!

Benvolguda Maria:
donaaaa, que jo sóc inofensiu!

Benvolguda Tiquismiquis:
no ho crec pas, hi ha gent massa avorrida al Món.

Benvolgut Merdevalista:
NO!
Que ja tinc prou mala fama.

Yáiza ha dit...

La meva conclusió és que tens amics amb professions i llocs de treball de tota mena!

Jo tinc dues preguntes:

1) Què tens en contra del meu perfil?

2) Com has arribat al meu bloc?

Bé, de fet tinc moltes més preguntes, però resistiré la curiositat una estona més!

Per cert, pots interpretar que si és aquesta l'entrada al bloc que et comento, vol dir que m'he llegit tots els que venien abans.

Gràcies per llegir-me!

Yáiza

Josep ha dit...

Benvolguda Yáiza:

la noia que escriu el blog Pissarra Negra és amiga meua.

I pel que fa el perfil de Facebook, no l'he vist pas ;-))