dijous, 21 de gener de 2010

Zombieland

Aclaparat per un munt de cabòries, necessitava desfogar-me urgentment.

Primer he trucat a una amiga de la universitat, per a quedar amb ella i xerrar una mica. Malauradament la noia estava ocupada.



Així que primer he anat al gimnàs a fer el bèstia i després al cinema, a gaudir d'un film que m'ajudes a evadir-me momentàniament dels maldecaps. La pel·lícula triada ha estat Zombieland.
Boníssima, molt recomanable. Ideal per a desconnectar i passar 80 minuts entretingut. Amb crispetes i beguda, si pot ser.




I tornant a casa he recuperat una vella reflexió: per què m'agraden tant les pel·lícules apocalíptiques? De terror, d'humor o de conscienciació, m'encanten els films de grans desastres.

Els llibres tenen tantes lectures com lectors, i les pel·lícules tantes visions com espectadors.
En el meu cas està clar: el desig d'un futur millor. El ferm convenciment que, matar zombis (o àliens, o vampirs, o el que siga) és millor que fitxar vuit hores cada dia. L'anhel de creure que això no pot durar sempre i que algun dia farem net. La pruïja de canviar les tornes i deixar de ser el pelacanyes que sempre he estat. Al cap i a la fi, si jo tinc un bat de beisbol i el meu cap no, hi ha un canvi de paradigma i jo passe a ser qui mana.

Això és el que em porten aquests films, aquesta és la satisfacció que em donen. Al cap i a la fi Apocalipsi significa això, la Revelació (del grec ἀποκάλυψις)

15 comentaris:

Remitjó ha dit...

Sr. Josep, potser només necessita "un día de furia".(però "ojo" amb el bat, els carrega el dimoni)

MARTELL DE REUS ha dit...

Veig que s'ha acabat la moda d'anar depilat i ara tornen a triomfar els peluts (nomès d'orella?).

Anònim ha dit...

Per fi tornen els travestis al teu blog!

L'illa dels monstres ha dit...

Una de les meves grans esperances és viure l'apocalipsi en persona, quan en tingui uns 90 o així. Per allò d'haver-me quedat fins al final de la pel·lícula. Ha de ser un consol saber que no et perdràs res del futur

Pere Perellon ha dit...

M'agraden si no es passen una mica amb la fantasia. Aquesta encara no l'he vist, esperò que no sigui així.

Anònim ha dit...

La té petita, el travesti d'avui! Pensava que t'agradaven grans, eh?

Albert B. i R. ha dit...

Si li agraden aquest tipus de pel·lícules, llavors odiarà Avatar, que provoca instints suïcides en qui la veu (on hem anat a parar!)

Senyor Merdevalista ha dit...

Merda, encara l'he de veure!

Jo canviaria el bat per una destral o una maça. Coses del merdevalisme.

Sergi ha dit...

Zombieland, un món ple de zombies, on has de sobreviure rebentant caps i robant cotxes?? Això sí que és un paraís intangible, i no avatar!

esmegmatitzat ha dit...

la meva ment malaltissa s'imagina que passaria si en situacions quotidianes tothom es tornés un zombie. sempre miro les vies d'escapatoria que tindria en els escenaris del dia a dia, això sí, amb una arma reglamentaria guanyaria en confiança i no hauria de correr tant

xavi ha dit...

I un cop tornat del cinema, vas trucar a l'amiga?

Machumbo ha dit...

Jo sóc adicte a les pelis de Zombies.
Al contrari del que semblen, últimament s'estan currant els guions d'aquest tipus de pelis.
Resident Evil 2 i 3 molt recomenables. Al igual que "28 díes després" i "28 setmanes després".

Tyler Durden ha dit...

¿Això vol dir que vas anar al cine sol?

La RaTeta Miquey ha dit...

"el desig d'un futur millor"?.. i després m'acusen a mi de flowerpower (no diré hippie). No sé, a mi las de zombies em fan por però si diu que s'ha de veure... per cert, al seu sogre ja torna a dur melenes a les orelles?

Josep ha dit...

Benvolgut Remitjó:
només un dia? Un mes sencer!

Benvolgut Martell:
depilar-se les orelles ha de fer mal...

Benvolgut Anònim:
mai van marxar-ne.

Benvolgut Illa:
no sé jo que dir-li... és gaudeix més de l'apocalipsi vell o jove?

Benvolgut Pere:
aquesta pel·lícula és una comèdia molt ben feta. És humor basat en el mite zombie. 80 minuts de diversió.

Benvolgut Anònim:
què té petita aquesta noia? Jo crec que té un clítoris molt gran!

Benvolgut Albert BiR:
avatar??? Ui, quina mandra!! Tampoc vaig vore POCAHONTAS.

Benvolgut Merdevalista:
armes de full? no són aptes per a clergues i paladins, ja ho sap vostè.

Benvolgut Sergi:
totalment d'acord, un paradís!

Benvolgut Esmegmatitzat:
l'avantatge de ciutats com Girona, Barcelona o Alacant és que són ben plenes de racons i carrerons on morir i matar.

Benvolgut Xavi:
ja no em calia...

Benvolgut Machumbo:
el concepte virus és molt més creïble i temible.

Benvolgut Tyler:
doncs sí, tot solet. Només amb crispetes i beguda.

Benvolguda RaTeta:
vostè creu que un flowerpower considera que rebentar cranis fa un Món millor????