divendres, 12 de febrer de 2010

Cinema de terror

Quina va ser la primera pel·lícula de terror de la història del cinema?
Segons la meua opinió, és aquesta:


En aquell temps, aquesta projecció provocava el pànic a la majoria dels espectadors. Per una senzilla raó: la majoria desconeixien el que era el cine i es pensaven que venia un tren de veritat. I fugien esperitats.

La penúltima pel·li de por que vaig veure era un documental Gore. I l'última, que em va fer por en algun moment, aquesta:



Dues reflexions:

1) Per a fer por cal ser mínimament creïble.
2) Sovint el resultat obtingut no és el desitjat. Un film de terror pot fer riure i un documental científic pot fer por.

I ara aneu al top manta més proper i gaudiu de les estrenes licantròpiques i vampíriques d'aquestes darreres setmanes.

Per sort el Senyor Manel ens guia pel complicat món del setè art.

10 comentaris:

Remitjó ha dit...

Des d'aquella pel·lícula dels germans Lumière, han passat molts anys, però l'evolució de l'espectador no ha estat completa. Cada vegada que a una sala amb més de 40 persones s'apaguen les llums... tothom crida com si fos la seva primera vegada...

Adbega ha dit...

A mi les pel·lícules de por no m'agraden precisament perquè fan por... i quina necessitat tinc de tenir por sense motiu! Jo només de veure el 2n trailer ja m'he cagat!!

Anònim ha dit...

Pel·lícula de terror per a tu:

"One of the first mechanical vibrators was the steam-powered Manipulator (pictured up top), invented by Dr. George Taylor in 1869. This monster machine hid its engine in another room with the apparatus sticking through the wall. Terrifying!"

http://gizmodo.com/5466997/the-steam+powered-vibrator-and-other-terrifying-early-sex-machines?skyline=true&s=i

Gaudeix-ne!

Manel ha dit...

Li ha quedat molt fina la publicitat subliminal: li dec una llepada de cul (metafòrica). A mi l'única que m'ha fet jiñar darrerament és REC 1, no confondre amb RAC 1 (que a vegades també fa jiñar d'altra manera).

maria ha dit...

A mi m'agraden les pel·lícules de por.Et desperten un no sé què...Una de les pel·lícules que m'ha arribat a fer més por i que no l'he tornat a veure amb el pas dels anys ha estat "la matanza de texas 3"grrr....m'esgarrifa només de pensar-hi.
Per cert,REC boníssima!

SUPER FELÍ ha dit...

i tant !

Senyor Merdevalista ha dit...

"Per a fer por cal ser mínimament creïble".

Amèn. I és que si una suposada pel·lícula de terror et deixa indiferent o, pitjor, et fa riure, és que els creadors no han fet la seva feina. Sensació que vaig tenir veient el hype aquell de "The Blair Witch Project". I encara hi ha qui la defensa, casumtot...

M'ha fet vessar una llàgrima amb la imatge del personal esfereïnt-se amb la locomotora dels Lumière. Val la pena d'imaginar-s'ho!

Sergi ha dit...

Així doncs, la de Carriers és bona? No m'havia fet aquesta impressió però si vostè ho diu ho tindré en compte. I més amb perles com El hombre lobo en cartellera...

C.E.T.I.N.A. ha dit...

Molt bó això del documental Gore.

Josep ha dit...

Benvolgut Remitjó:
la por a la foscor, això no falla mai.

Benvolguda Adbega:
doncs és vostè una persona afortunada.

Benvolgut Anònim:
per a mi si, però per a vostè igual és una comèdia romàntica.

Benvolgut Manel:
amb una cervesa ja em done per ben pagat.

Benvolguda Maria:
[REC]º comença molt bé. En canvi, La matança de taxis només té de bo la banda sonora (tot el que sona és Ràdio Tele Taxi)

Benvolgut Super Felí:
oh yes!

Benvolgut Merdevalista:
El projecte de la Bruixa de Blair va funcionar ABANS de l'estrena, amb tot el joc de pistes que van fer per internet, ràdios locals i campus universitaris.
Durant un breu temps va semblar que era real que havien desaparegut uns nois, i que s'havien trobat unes cintes.
Com Holocaust Cannibal, però 20 anys més tard.

Benvolgut Sergi:
Carriers fa una mica de por quan la veus, i molta por quan surts de la sala i penses que és el que pot passar en cas de crisi epidemiològica.

Benvolgut CETINA:
sí... i fa por de debò!!