dilluns, 24 de maig de 2010

L'inevitable entrada sobre LOST

"Una novel·la és un bon inici i 200 pàgines més" Gabriel García Márquez.




"Una sèrie és un bon inici i sis temporades més. I si tenim trames diverses, finals obertes i espai de debat, llavors ja tenim una sèrie d'èxit". Conclusió personal arran del fenomen LOST.


Els que n'estan malalts (i treballen de valent)
Els que són uns malalts (i els ho agraïm)
El que es modera (i és ben gràfic)
El que ha perdut el temps (podria haver gaudit del final en versió gaucha)
El que prendrà represàlies (i jo l'aplaudiré)

Un servidor encara no ha vist la sisena temporada. Començo a sospitar que sóc un home afortunat.

23 comentaris:

SERGIBR ha dit...

Jo no he vist mai cap episodi, però estava clar que seria un trunyu. Però bé, la pregunta és: Hi ha vida després de lost? Jo crec que li haurem de preguntar al nenuko a veure que en pensa.

SM ha dit...

Una nova categoria: el qui es va adonar a temps (3a temporada) que li estaven prenent el pèl.

Txisky ha dit...

Mai he entès l'èxit d'aquesta sèrie, vaig veure el primer episodi de tots i em vaig avorrir com una ostra!.

Tony Soprano ha dit...

Avui m'empassaré l'episodi final, i a veure si demà publico la meva opinió (que de fet ja tinc bastant clara).

SM, tu sí que ets llest...

Txisky, i això que la primera temporada és la millor!

Josep, si ja t'has empassat les cinc primeres temporades, mira la sisena. Pitjor que les altres no ho és pas, i almenys trobaràs algunes respostes. Però no t'esperis massa res...

Srta. Tiquismiquis ha dit...

Vosté també? .... Hòstia només pel temps invertits en els 5 anteriors temporades, jo l'acabaré, però si ha de ser tant decepcionant.....

Llesca ha dit...

A mi m'ha entretingut. L'he seguida, m'he divertit, hi ha hagut moments bons, moments cutres,... és una sèrie de la tele, no es tracta d'això?
Una cosa és que no t'agradi o t'avorreixi, però dir que és una presa de pèl o una estafa... no sé, a mi m'ha sortit de franc.
On s'és vist posar unes expectatives tan altes en una sèrie de tel·levisió? On s'és vist tenir fe en un producte tel·levisiu? Si és pur entreteniment: que no et fa el pes? canvies de canal o apagues la caixa; que t'agrada? doncs te la mires, l'analitzes, et diverteixes, passes les estones mortes, de tant en tant en parles amb els amics, i prou. No hi ha més.

SUPER FELÍ ha dit...

jo nomes em vaig mitg engantxar amb house i dexter i al final cansen les dues...dexter trobo que potser es de les series que te mes "enjundia"

Baltar ha dit...

Moltes gracies per la referencia però estic molt penedit de la meva conclusió ofensiva d´ahir i l'he canviat radicalment. ( Aixo si, segueix sent gráfica per no fotreli al aire el post a vostre esclar.)

Miki ha dit...

Mira, jo no et conec de tant en tan llegeixo el teu bloc i per la idea que puc tenir sobre lo que escrius, no t'agradarà i gens, però a mi, m'ha agradat i molt, tot el viatge i el final, com era de esperar no ho tanca tot, però a mi m'ha agradat-

maria ha dit...

Encara no he vist el final...però molt bon post.

La RaTeta Miquey ha dit...

jo em vaig quedar a l'episodi pilot. I em sento out enmig de la modernitat..

rits ha dit...

tampoc he vist la sisena. i mira que ho vaig intentar per veure el final el diumenge nit, però es va resistir. però és que crec que abans de la sisena hauria de repassar de nou totes les altres i fer-me un mapa croquis!

Sergi ha dit...

El final està a l'alçada de la resta de la sèrie, ni més ni menys. Ja que hi és, li recomano que faci l'esprint final i jutgi vostè mateix.

Noa Literal ha dit...

Jo no he vist mai LOST. Bé, alguns fragments de la primera temporada. Però no em diu res. Ara el meu company vol baixar-se la sèrie sencera per que la mirem junts de principi a fi!!!!

Markutis ha dit...

@Sergi: Com pots dir això??? No en vull parlar més perquè ja fa mandra, però està claríssim que han matat l'encant de la sèrie afegint trames i personatjes que no venien al cas per distraure l'atenció d'un final que podria haver arribat al final de la quarta temporada.

Hi ha un video al youtube que ho clava:

http://www.youtube.com/watch?v=e0BnwGPvqdM

El crack és en JJ Abrams, que quan va veure el percal es va desvincular del guió al final de la tercera temporada.

Tony Soprano ha dit...

Amb el permís del Sr. Josep, aquí deixo la meva opinió:

http://seriegem.blogspot.com/2010/05/i-per-aixo-tants-misteris.html

Josep ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Josep ha dit...

Estimats lectors, estimades lectores:

supose que abans de l'estiu ja estaran els DVDs de la sisena temporada al videoclub, així que en unes tres setmanes em ventilaré el tema.

O no.

Per cert, si LOST l'emet CUATRO i va de misteris, perquè el programa insígnia de misteri de la cadena, CUARTO MILENIO, no n'ha parlat mai?

Josep ha dit...

Benvolgut Sergi BR:

tu sempre criticant allò que desconeixes!
Per això critiques el sexe amb dones guapes. Callòfil, que ets un callòfil!

Benvolgut SM:
sí senyor!

Benvolgut Txisky:
doncs el primer estava bé. Del 2 al 10 la cosa era realment bona.

Benvolgut Tony Soprano:
el seu blog sobre sèries és força interessant. El felicite.

Benvolguda Tiquismiquis:
serà com el famós camí de Sant Jaume, que el més important és fer el camí, i no pas aplegar a Compostel·la.

Benvolguda Llesca:
ben dit, entreteniment i prou.

Benvolgut Super Felí:
les dues primeres temporades de HOUSE estan prou bé.

Benvolgut BALTAR:
la seua opinió sempre és ben considerada.

Benvolgut Miki:
gràcies per llegir-me, i gràcies pel consell.

Benvolguda Maria:
moltes gràcies, guapa!

Benvolguda Ra Teta:
l'any 2020 la gent dirà que LOST marcà un abans i un després?

Benvolguda Rits:
es venen llibres-guia de la sèrie.

Benvolgut Sergi:
ho faré

Benvolguda NOA:
el seu marit és un home savi

Benvolgut Markutis:
llavors vostè no ha perdut sis anys, només dos.

ZuhaitzV ha dit...

Benvolgut Josep,

d'entrada, comentar-li que no puc estar més d'acord amb el Sr. Llesca.

No entenc gaire que la gent s'hagi pres tant a pit aquesta sèrie, essent una sèrie i prou.

Després la gent se'n riu dels freaks de Star Wars o dels Trekkies, però hauriem de començar a parlar de fenòmen global de Losties, oi?

per altra banda, recomanar-li el post que fan a can A viva veu sobre Lost, i finalment, convidar-lo a veure aquest video:

http://www.youtube.com/watch?v=XFKoxKQHOk4



salut i namaste

Josep ha dit...

Benvolgut Zuhaitz V:

hi ha una petita diferència, en principi, LOST és una sèrie acabada, mentre que d'Star Trek encara en poden fer més (més episodis, més pel·lícules, més llibres...)

ZuhaitzV ha dit...

Benvolgut Josep,

deixi-ho doncs en Star Wars (encara que quedin tres capítols per fer), que de gent que es vesteix amb leotardos a tot el cos i es posa unes plaques de plàstic blanc amb una màscara de mal de panxa... n'hi ha, i un munt.

salut i... força?

Josep ha dit...

Benvolgut Zuhaitz V:
eren tres trilogies, oi? Així doncs, encara ens falten tres episodis, el 7, el 8 i el 9.

Això, o el George Lucas va fantasmejar vilment quan va estrenar la primera, Episodi 4, dient que en faria 9.

En el fons són camells, que fabriquen i venen un producte addictiu.