dimecres, 15 de setembre de 2010

Un rumor que no entenc


M'ha arribat el següent rumor: el proper 14 de maig, Sa Majestat el rei Joan Carles I abdicarà de la corona en favor del seu fill Felip. Segons sembla ho farà coincidir amb la data en la que son pare, Joan de Borbó, va abdicar de la corona en favor de son fill. I sembla ser, segons aquest rumor, que farà igual que son pare i que es quedarà amb el títol de Comte de Barcelona.

Probablement aquest rumor sigui fals, i quedarà demostrat el dia 15 de maig quan tot segueixi igual a la Zarzuela. És l'avantatge dels rumors amb data de caducitat.

Però el que em preocupa no és la veracitat d'aquest rumor —un dia o altre hi haurà un relleu al tron, i el príncep Felip ja té 42 anys— sinó l'intencionalitat del rumor. Un rumor es deixa anar o bé per a beneficiar d'algú, o bé per a perjudicar algú. I en aquest cas no veig qui — persona, institució o projecte— en pot sortir beneficiat, o perjudicat. És un rumor sense intencions aparents, cosa impròpia de la rumorologia.

També tinc curiositat per saber quan va començar a córrer aquesta brama. Ho dic perquè igual això es diu des de l'any 2007 i jo estic tant aïllat de Món que fins a dia d'avui no n'he sabut res.

23 comentaris:

Jaume Pros ha dit...

Ja veig que et preocupa molt el relleu a la Casa Reial. Com sou els monàrquics. No cal patir tant. si de cas truca al Jaime Peñafiel que segur que en sap alguna cosa.

PS. És clar que potser el rumor l'ha fet córrer ell mateix.

xavi ha dit...

Abans el fill haguès parlat amb alguns militars, un parell de bisbes i al seu pare l'enviarien a una excursió de l'inserso.

Jordi ha dit...

No havien de reformar la constitució per a que la filla del príncep heredès el regne?

Remitjó ha dit...

No ho havia escoltat mai.Però, en Joan Carles deixa la feina perquè ha trobat quelcom millor? Potser de president d'alguna república...

Arcangelo ha dit...

Jo crec que aquest rumor és cosa d'aquest país de pobresa, marginació, discapacitats i immigrants que diu el Juanca. Tampoc té cap puta intencionalitat ni racionalitat tenir un rei al capdavant d'un estat artificial i mira, ja fa més de trenta anys que dura el rumor i ningú ha dit que sigui fals.

MARTELL DE REUS ha dit...

Ara té molts feina i no pot practicar el grec amb la seva esposa la Reina Donya sofia.

Feliçment a partir del 15M podran practicar-lo a plaer.

Puji ha dit...

El rumor fa temps ques sona, acompanyat de que el carlanga està molt malalt. Però fins ara no l'havia sentit amb data.

Albert B. i R. ha dit...

No crec que ho deixi tan "jove". Crec que aquest relleu es farà esperar. Amb sort, ja serem independents i no tindrem cap Borbó com a cap d'estat.

SERGIBR ha dit...

Aquest home (en Felipe) té 42 anys i encara viu a casa dels pares? Òstia tu!!!! I després diem d'en M.V!!

La nena del pou ha dit...

No viu a casa els pares, els pares li van posar un parell de palaus per tenir-lo content i que s'anés reproduint... com fan tots els pares, vaja! ¡Si es que son tan senzillos, pobrets!

Sergi ha dit...

Quan diu que convoquen les oposicions a cap d'estat?

Markutis ha dit...

Doncs té molt de sentit aquest rumor. De moment ja ens estan amagant al iaio. De fet, jo ja vaig escriure un post no fa gaires mesos on intuïa que s'està preparant el relleu:

http://vullserblogger.blogspot.com/2010/06/de-gats-i-cirerers.html

Per cert, el convido a passar pel meu bloc que darrerament hi he penjat un post sobre un tema que l'apassiona.

Markutis ha dit...

Tot i que millor pensat aquest rumor és poc provable. Els borbons sempre han tingut una altre manera de resoldre els temes successoris.

http://blogs.e-noticies.com/josep-maria-vall/juan_carlos_i_el_fratricida.html

Pere Llufa ha dit...

14 de maig? Uuuuuui! El 15 és Santa Difna, patrona dels epilèptics i dels malalts mentals.

Però vaja, el 14 és Santa Corona, així no us estranyi que aquell dia passi de rei a sant:

San Juan Carlos Campechano, patron de... barco.

Anònim ha dit...

Posats a suposar jo crec que esperaran a dir que s'ha mort abans de les eleccions catalanes, a veure si entre això i el barça madrid la gent va distreta i el PSOE pot seguir xuclant dels pressupostos de Catalunya.
Per cert: googlejant "joan carles I", abdicarà i "14 de maig" tot remet al vostre blog, esteu practicant la creació de virals? o hem de buscar-ho per altres paraules clau tipus bribón, eutanasia...

Josep ha dit...

Benvolgut Jaume Pros:
QUÈ! Monàrquic jo!? No pas!

Benvolgut Xavi:
he he he...

Benvolgut Jordi:
sí, poden reformar la constitució per a beneficiar una família, però no per a defensar els drets d'un poble.

Benvolgut Remitjó:
la República Bolivariana de Veneçuela?

Benvolgut Arcangelo:
clavada.

Benvolgut MARTELL DE REUS:
i tant modoseta que sembla la reina!

Benvolgut Puji:
però no han dit pas quina malaltia té, oi?

Benvolgut Albert BiR:
independència i monarquia?

Benvolgut Sergi BR:
la Nena del Pou t'ho explica.

Benvolguda Nena del Pou:
brillant explicació.

Benvolgut Sergi:
les titulació per a optar a la plaça són difícils d'aconseguir.

Benvolgut Markutis:
bones entrades, ara hi vaig.

Benvolgut Pere Llufa:
ui, problemes de calendari, com les eleccions catalanes.

Benvolgut Anònim:
he fet una guglejada amb les paraules "juan carlos", "abducar" i "mayo" i m'han eixit coses com aquesta:http://www.gsmspain.com/foros/p763386_h-_Off-topic-Taberna_Noticia-Ano-Rey-Juan-Carlos-Abdicar--Mayo-Reine-Don-Felipe.html
de l'any 2004 !!!!
Vaig tard, certament.
I sí, també m'atreu la idea de crear virals.

Josep ha dit...

Benvolguts lectors, benvolgudes lectore:

La primavera del 2008 em digueren "després de l'estiu hi haurà un corralito". El rumor va tornar el 2009 i el 2010... i sempre insistien en que seria després de l'estiu.
Curiós, no?

Aleix ha dit...

Em sembla que Telecinco està a punt d'emetre un serial sobre l'abdicació de son pare d'ell: ja teniu qui es beneficia, amic.

Aristofeles ha dit...

tot podria ser, de fet, diuen que l'Aznar volia fer una república...però no va tenir temps...ha ha ha

zel ha dit...

Ei, Josep, potser no ens hem entès, quan dic "Nosaltres, que no acceptem que se'ns prohibeixi re...." No em refereixo a nosaltres com a personal, sinó a una colla que ho saps bé, ens costa acatar normatives de segons quiba mena, com ara, limitar a 8o la velocitat segons o, controlar les fumèrries i el Co2, signar acords que suposin retallar despeses militars... a això, em refereixo al cinisme dels qui es creuen ciutadans de primera...

Neandertal Total ha dit...

Si no està clar a qui col·locar, jo ara mateix estic lliure. Per favor, truqueu en hores d'oficina. Us promet que seré un rei bo, just i tot això.

Cdte. Van Broncas ha dit...

Com, que em canvien al jefe?

Candela ha dit...

Jo tampoc n'havia sentit res d'això... bufff...quin pal els temes monàrquics.