dilluns, 17 de gener de 2011

140 euros


He perdut 140 euros.
El divendres de la setmana passada vaig quedar amb un amic i vaig perdre 140 euros. Jo duia els calers per a comprar-me roba aprofitant les rebaixes, tasca que per problemes d'agenda havia posposat per a l'endemà. La darrera vegada que els vaig veure va ser al convidar-lo a prendre unes cerveses a un bar de Santa Eulàlia. Probablement em van caure pel carrer, al canviar la cartera de butxaca. No crec que me'ls furtessin, ja que la cartera la conservo, amb totes les targetes.

Ha passat una setmana i encara estic trist. En el moment de comprovar la pèrdua, dissabte al matí, vaig sentir ràbia, però sobretot porto una setmana sentit molta pena i molta tristor. He estat fent exercicis per a superar la pèrdua, però no me'n surto.

1) Equiparació. Què són 140 euros?

— Uns 2 , 3 o 4 dies de treball, segons el sou de cadascú.
— 7 texans dels que em compro per les rebaixes.
— 112 samarretes de les que em compro per les rebaixes.
— 40 dürüms dels que serveixen al costat de ma casa.
— Una nit de passió amb aquesta senyoreta.
— 438 cerveses de les que convido a aquest amic.

2) Consoladores i compensadores.
La pèrdua de 140 euros m'ha deixat més trist i cap cot que la majoria de ruptures que he tingut. "Això nostre no va enlloc, serà millor que ho deixem" és una frase que m'han dit molt, però que, la majoria de vegades, no m'ha afectat gens.
Les dones també poden ser rapinyaires, i quan una m'ha deixat sempre ha aparegut alguna altra disposada a consolar-me. En canvi, amb els 140 euros, ningú m'ofereix 140 euros de recanvi.
Ni tan sols 70 euros (que ja ve a ser el consol que em donaven algunes, però tampoc estava jo en condicions de ser massa exigent).


3) Pèrdues i beneficis.
Explica l'Albert Espinosa que tota pèrdua implica un guany. Ell va perdre una cama, però va guanyar un monyó.
Jo he perdut 140 euros, però he guanyat aquesta entrada al blog.

19 comentaris:

Remitjó ha dit...

Targetes, Josep, ha de fer servir les targetes...
És més segur i amb els punts pot aconseguir coses tan útils com aquesta.

Txisky ha dit...

A qui se l'ocurreix anar amb tent efectiu!. L'acompanyo en el sentiment!.

Jordi ha dit...

I com saps que els 140 €uros no te'ls va xoriçar l'amic amb el que anaves?

pons007 ha dit...

I segur que ara voldràs muntar una col·lecta entre els lectors per què entre tots arribem a 140€...

_MeiA_ ha dit...

Doncs m'imagino la cara de la persona afortunada que els va trobar!! Li vas alegrar la "cuesta de enero".

MARTELL DE REUS ha dit...

Potser la sentora Rodrígues pot parlar amb el seu cosinet de Madrid i aquest pot fer alguna cosa...

c.e.t.i.n.a. ha dit...

Doncs et felicito fill! A tu i a l'Albert Espinosa

Molon labe ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Molon labe ha dit...

Ha pensat en donar la idea a la marató de tv3? miri que igual l'any que ve li fan per tal que els recuperi...

Aris ha dit...

quina coincidència! el veï del davant l'altra dia es va trobar 140euros!.
Ho sento, no he pogut aguanta la broma, bé, si no li expliques a ningú, a mi m'ha passat també i fa molta ràbia...bé, consolat que no t'atropellat cap cotxe ni ha havut un terratremol a casa teva i t'empasat. El més probable es que els 140 euros hagin estat per un rodamon que dormia al carrer...

sergibr ha dit...

Aquest amic no seria jo? Recordo que em vas convidar al bar aquell que tenien l'escut del barça amb una senyera de 3 barres. En un lloc així, et pots esperar qualsevol cosa.

Sergi ha dit...

Això de que "tota pèrdua implica un guany" digui-li a Roberta Rodrigues. En referència a una operació de canvi de sexe, vull dir.

Llesca ha dit...

Perdoni la curiositat Josep, però com farà ara per vestir-se? Vull dir, anirà a les rebaixes igualment o abraçarà el nudisme?

Goculta ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
La nena del pou ha dit...

Quina sort que tens... a mi quan em deixa un tio no en ve cap altre al darrere a consolar-me.
Un cosa que no em queda clara: els duies "sueltos" fora de la cartera?

Albert B. i R. ha dit...

No duc mai més de 30 euros en efectiu a sobre. Per Barcelona mai se sap què ens podem trobar.
140 euros és una gran putada. I més perdre'ls així, sense saber com. Com paguen els hores extres on treballa?

La RaTeta Miquey ha dit...

Quèquè cruel el comentari sobre l'Espinosa però.. què real!!!

No ho digui a ningú però jo he perdut uns bitllets de loteria "valorats" en 120 eurus... la primera vegada que m'havia tocat algun uuret...

Josep ha dit...

Estimats lectors, estimades lectores:
encara estic de dol.

Josep ha dit...

Benvolgut Remitjó:
també furten i clonen targetes.

Benvolgut Txisky:
gràcies, gràcies

Benvolgut Jordi:
tens raó... LA CULPA ÉS DEL SERGI BR!

Benvolgut PONS 007:
bona idea!

Benvolguda __MeiA__:
pensarà "Oh, un àngel" o "Oh, un passarell".

Benvolgut MARTELL:
igual sí

Benvolgut CETINA:

Benvolgut Molon:
bona idea!!

Benvolgut Aris:
no facis bromes, que encara estic trist...

Benvolgut Sergi BR:
sí. Em des 140 euros

Benvolgut Sergi:
segons com... 35 centímetres són molts centímetres!

Benvolguda Llesca:
han prohibit el nudisme, així que hauré de ROBAR ROBA!

Benvolguda Nena:
segons quines dones et venen a consolar, és millor que no vinguin.

Benvolgut Albert BiR:
no paguen hores extres!

Benvolguda Ra Teta:
doncs l'autor de la frase del monyó és el propi Albert Espinosa