dimecres, 9 de febrer de 2011

Universitat Pública 1

[Aula universitària. Interior, Dia]


Benvolguts alumnes:

Jo sóc el professor titular de l'assignatura i vosaltres no. Per això jo sóc ací dalt parlant i vosaltres esteu allà baix apuntant.
Introducció a la Cosa Aquella és una assignatura troncal, obligatòria de primer curs. Com que avui és el primer dia de classe us en faré cinc cèntims.

L'assignatura s'estructura en vuit temes:
El tema 1 és un repàs de conceptes bàsics, de sobres coneguts per tothom. És tan bàsic que tindreu la sensació de fer una regressió a P5.
Els temes 2 i 3 són interessants, així que els passarem ràpid.
El tema 4 és llarg, avorrit i no té cap mena d'aplicació pràctica (ni a la vostra vida professional, ni laboral). Perdrem molt de temps explicant mètodes antics que ja no s'empren i teories que ja eren errònies quan jo estudiava primer curs de carrera. Però si jo vaig pringar, vosaltres també, colla de mamons. Abans d'arribar al tema 5 la majoria ja haureu decidit deixar la carrera i estudiar alguna cosa més normal, com fer de sexador de pollastres.

El tema 5 és dificilíssim. Malauradament el calendari juga en contra vostre: hi ha un pont i jo he d'anar a la prestigiosa Universitat de Mombasa a participar en un seminari sobre "Noves tendències en la Cosa Aquella". El seminari dura quatre dies, però jo estaré absent durant cinc setmanes. Per què aquesta diferència de temps? Perquè puc.

Podria vindre a donar-vos classe el becari que tinc fent la tesi doctoral, però no vull que descobriu que un estudiant sap molt més que jo.

Els temes 6 i 7 els haurem de fer de pressa i malament. I el 8 ja no tindrem temps ni de mirar-lo. Us haureu de buscar la vida per internet.

L'examen constarà de 10 preguntes, d'1 punt cadascuna. Una o dues dels temes 1, 2 i 3. Tres del tema 4. Tres o quatre el tema 5. Una o dues dels temes 6 i 7. I una o dues del tema 8.

Doncs ves a la privada!

11 comentaris:

MARTELL DE REUS ha dit...

Quan sigui gran voldré ser professor d'uni pública i així podré anar a Mombassa, el somni de la meva vida.

maria ha dit...

Uis, jo també tinc eixa assignatura! Però no et vaig veure en la presentació ;)

L'illa dels monstres ha dit...

Un cop vaig tindre una assignatura en què el tema 1 es va allargar més de mig curs. Vam fer problemes fins a extasiar-nos i també fins que vam creure que treure's aquella assignatura no seria gaire difícil, més que res perquè tot el que se'ns explicava ho havíem fet a l'institut mil cops. Després, quan ja s'acostaven els examens el superprofessortitular universitari va fotre la directa i es va pulir els temes del 2 al 8 sense parar atenció en res i deixant-nos en calçotets davant l'examen final.

A veure quan fan un reportatge decent sobre aquestes trobades, xerrades i seminaris a l'altra punta del món. Les festes que es deuen muntar serien dignes de programa d'Antena 3 a l'estiu.

Jordi ha dit...

Real com la vida mateixa.

La nena del pou ha dit...

De sobte, he fet una regressió als meus temps universitaris...

Tyler Durden ha dit...

Error. Als meus alumnes no els arribo mai a donar el programa de l'assignatura. Suposo perquè vaig improvisant.

Llesca ha dit...

Com que vaig fer el batxillerat patillístic, aquesta me la van convalidar després.

pons007 ha dit...

Ja vaig provar d'entrar com a sexador de pollastre, però es més dificil del que sembla, es un sector molt tancat i dificilment hi pots entrar si no es per col·leguisme. Així que vaig continuar estudiant malgrat que els professors no m'ho posessin fàcil.

Nico ha dit...

Jajaja, en realitat això s'assembla molt al discurs del 1r dia. L'únic és que és bastant extrany trobar cap 'professor' (o catedràtic, el que és més alarmant encara) que estigui en disposició de dir que està portant a un becari com a doctorand. Et sorprendria la quantitat de catedràtics que ho son sense haver fet mai cap mena d'investigació.

Alyebard ha dit...

Gaudeamus igitur!

Josep ha dit...

Benvolgut MARTELL:
i jo també!

Benvolguda Maria:
he he he... sí, tots l'hem patida.

Benvolgut Illa Monstres:
"Callejeros acadèmicos", interessant idea.

Benvolgut Jordi:
doncs sí.

Benvolguda Nena del Pou:
d'això es tracta, de fer un petit exorcisme.

Benvolgut Tyler:
n'hi ha que cobren per improvisar, i així ens va.

Benvolgut Llesca:
"Batxillerat Patillístic"? Ep, parlem-ne!

Benvolgut Pons 007:
ah, les vocacions aparcades... quin gran tema!

Benvolgut Nico:
normalment no ho admeten, però tothom ho sap.

Benvolgut Alyebard:
Juvenes dum sumus
Post jucundum juventutem
Post molestam senectutem
Nos habebit humus