dissabte, 28 d’abril de 2012

Enemics de disseny

Després de tres anys i mig, i 768 entrades, estic per tancar aquest blog. No és que m'hagi cansat d'escriure, ans al contrari, m'agrada i em sembla una teràpia més barata (i més saludable) que anar a cal psicòleg, a la taverna o al prostíbul. El problema el tinc amb Blogspot i la casa Google.
Primer em van redissenyar el servidor de correu Gmail. Després em volgueren espanyolitzar el blog posant-hi el .es (que vaig treure fàcilment) i ara m'han redisssenyat a traïció l'editor del blog. Tant en Gmail com en l'editor de Blogspot van estar unes quantes setmanes oferint les dues versions, la vella i la nova, cosa que demostra que totes dues són tècnicament simultanejables. Així doncs, si una no exclou l'altra, per què ens la treuen? És més, per què no ens consulten si volem el canvi o no?


És cert que hi ha dissenyadors brillants, que combinen amb èxit bellesa i utilitat, però siguem sincers: la gran majoria són uns mudarnillus que no saben el que es maneguen. La majoria d'aquests ulleres-de-pasta només saben entabanar el client, que és el que s'empassa l'estafa del disseny i paga la broma, i els usuaris fastiguejats, i emprenyats perquè no ens han consultat i ens han imposat el canvi, acabem canviant de marca.
On em mudo, a wordpress o a blog.cat?

12 comentaris:

:) ha dit...

Hola Josep, la veritat que a mi em va fer tanta ràbia com a tu que em canviessin l'editor. Però hi ha manera de tornar a l'antic :).

A dalt, a la dreta, obre "opcions de blogger" i clica "interfície antiga de blogger". Automàticament l'editor torna al d'abans.
Bona nit! ;)

XeXu ha dit...

Mira, desconeixia que es pot tornar a l'antiga interfície, així que gràcies a la persona que ha comentat abans que jo, sigui qui sigui.

La veritat és que m'hi he acostumat i la nova crec que funciona fins i tot millor, tot i ser lletja de collons. I tampoc no es pot dir que no avisessin... de fet insistien que a l'abril canviaria definitivament, així que no podem dir que no ho sabéssim, si estàvem una mica atents.

Jo de tu no em canviaria, però en tot cas, wordpress. L'altre funciona molt malament, sembla ser.

Anònim ha dit...

Enhorabona! Tanca ja i d'una vegada!! I al que siguis que t'obris a wordpress posa menys merda, que prou n'hi ha a la vida diaria com per afegir-ne extra als entorns virtuals.

zel ha dit...

Vaja, un altre emprenyat com jo. Però, però... tot i que pots tornar a la interfície antiga, si vols un consell, la nova es de bon acostumar-s'hi, al cap d'un dies. Jo veig que al final tot allò nou ens costa. Apa, no pleguis, home! Un petó!

helena arumi ha dit...

Com has de deixar el blog? Si ets un referent de la catosfera!

Smuacccsss

maria ha dit...

Estic d'acord amb l'helena. No el pots deixar!

J.Policarp ha dit...

Estic d'acord que hi ha molts "modernillos" que ens volen vendre gat per llebre, però també és cert que tots els canvis ens ha suposen un petit trauma inicial, bàsicament perquè som persones de costums.

Únicament si som capaços de superar aquest petit inconvenient inicial, podrem veure les avantatges que ens proposen i prosperar cap endavant.

Penseu si no en quants moments històrics han acabat malament, en guerres, decapitacions o cremats a la foguera per gent que tenia una visió diferent a l'època en que vivien.

cantireta ha dit...

Josep, no pleguis! Recull!

Josep ha dit...

Estimats lectors, estimades lectores:

no vull tancar el blog (de moment), el que m'estic plantejant és canvia d'allotjament. Blogspot porta una temporada tocant-li els pebrots a l'usuari, i al final hom es cansa.

Hi ha bons dissenyadors, però són una minoria.

Alyebard ha dit...

Crec que seguiré el consell i tornaré a la interfície antiga. La nova és només apta per 2gafapastas"

Anònim ha dit...

Deixa't d'hòsties, muda't JA.

Josep ha dit...

Poc a poc m'estic acostumant al nous disseny, però encara no hi veig cap avantatge.