dilluns, 27 de maig de 2013

En els gens dels pares


Milers d'investigadors fan treballs seriosos sobre la relació entre genètica i conducta, i entorn i conducta, tant en humans com en d'altres animals.
Milions de cretins cada dia pontifiquen sobre el que fa o diu una persona en funció del que feia o deia (o sembla ser que feia o deia) el seu pare, o el seu avi, o el seu besavi.
El darrer cas ha estat Hermann Tertsch, com anteriorment ho havien estat Zapatero, Vidal-Quadras, Fèlix Millet, José Bono, Aznar i centenars de persones més.
Que el pare de Tertsch fos nazi, ha fet que son fill sortís nazi? Evidentment hi ha influït, però no n'és pas la causa.
No em vull posar d'exemple, però mon pare, com la majoria de valencians de la seua generació, va començar a treballar de ben jove i no va parar fins que el cos li va dir prou. Jo, com la majoria de catalans de la meua generació, he conegut l'atur, la poca feina, el relax estudiantil i els moments de mandra.
Mon pare treballava dur, jo no. Mon pare parlava francès, jo no. Mon pare fumava, jo no. Mon pare era abstemi, jo no.



9 comentaris:

Marion ha dit...

Has preguntat la teva mare sobre el tema? Per si de cas, no?
Jajajajaja...
Uix, perdó, perdó, és que t'has posat tan seriós que... no ho he pogut evitar, perdó...

pons007 ha dit...

Veig que la teva estirp familiar no fa més que millorar, m'agradarà veure lo bona que es la nova generació que surti de tu xD

Jordi ha dit...

La genètica no té gens d'ètica.

Cesc ha dit...

De tal pal que ens han fotut a la nostra generació i després ens pregunten si tenim cara d'estella.

Anònim ha dit...

Em fas pensar:
La meva mare als 24 tenia tres fills, jo no.
La meva mare va arribar verge al matrimoni, jo no m'he casat i fa més anys que no ho sóc, que no pas ho vaig ser.
La meva mare no sap que és cuidar-se gaudeix com un infant davant una tassa de xocolata amb xurros, jo no, vull dir que em puc imaginar les "cartutxeres" com em creixen a l'ample i no en menjo.

Tampoc m'hi assemblo gens!!!
Mareeeeeeee!!!

marga bosch i el seu verb ha dit...

ets molt enginyós, torronet meu

Winston Strike ha dit...

La relació genètica és evident: vostè descansa per tot el que no va poder fer-ho el seu pare. La natura és savia.

Felicitats per una entrada tan esmolada, com gairebé sempre. I això malgrat estar cansat.

Josep ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Josep ha dit...

Benvolguda Marion:
ah, a ma mare tampoc m'hi assemblo. A cosins sí.

Benvolgut Pons 007:
sí, açò és el que jo vull creure!!

Benvolgut Jordi:
es refereix vostè a això? Floquet de Neu.

Benvolguda Anònima:
ta mare i tu sou d'èpoques diferents, òbviament.

Benvolguda Marga Bosch:
moltes gràcies, torroneta.

Benvolgut Winston:
un cop més, vostè té raó.

Benvolgut Cesc:
estelles i estralls, estels i estrellats.