dilluns, 29 de juliol de 2013

Una de zombis


Quina fou la primera història de zombis?


Cercant he trobat aquesta, a l' Evangeli segons Sant Joan, capítol 11, versets del 39 al 44:

Jesús digué:
--Traieu la llosa.
Marta, la germana del difunt, li diu:
--Senyor, després de quatre dies, ja deu fer fortor.
Li respon Jesús:
--No t'he dit que, si creus, veuràs la glòria de Déu?
Llavors van treure la llosa. Jesús alçà els ulls i digué:
--Pare, et dono gràcies perquè m'has escoltat. Ja sé que sempre m'escoltes, però ho dic per la gent que m'envolta, perquè creguin que tu m'has enviat.
Havent dit això, cridà amb tota la força:
--Llàtzer, surt a fora!
I el mort sortí, lligat de peus i mans amb benes d'amortallar, i la cara lligada amb un mocador.
Jesús els diu:
 --Deslligueu-lo i deixeu-lo caminar.

9 comentaris:

pons007 ha dit...

Aquesta narració em recorda a la producció Fist of Jesus. Gairebé 15 minuts de veritable història cristiana.

Jpmerch ha dit...

Aleshores, els zombis són una qüestió de fe.

Loreto Giralt Turón ha dit...

mmm... segur que a l'antic Egipte, amb tants faraons maleits, no n'hi havia hagut?

Sílvia ha dit...

Jo també crec com la Loreto que els egípcis van ser els primers d'inventar-s'ho, amb Osiris i les mòmies.

maria ha dit...

Tinc ganes de veure-la...

Thera ha dit...

A punt per veure-la!!

Marta C. ha dit...

Josep, tot i que has tingut l'encert de buscar aquest passatge de l'Evangeli, no estic tan segura de que sigui realment la primera història de zombis. Jo diria que si haguéssim conservat més escrits egipcis, hauríem trobat més d'un zombi. Qui lo sá? Una abraçada i et felicito per la teva imaginació.

El missatger ha dit...

A aquest pas Brad Pitt acabarà fent de Jesucrist en alguna superproducció d'acció, fotent fora als dimonis de l'infern, o qualsevol argument per l'estil.

Josep ha dit...

Benvolgut Pons 007:
Me l'apunte i l'enllace al bloc de cinema http://premis-pati.blogspot.com.es/

Benolgut J. P. Merch:
com els vampirs i els follets. Les mòmies, en canvi, són ben reals. I viuen als museus.

Benvolguda Loreto:
probablement sí. Ho hauria de buscar.

Benvolguda Sílvia:
sobretot si al cinema hi ha aire condicionat.

Benvolguda Thera:
jo també!

Benvolguda Marta C:
GRÀCIES. Pel que fa els egipcis, es veu que sí. Però no conec gaire el tema.

Benvolgut Missatger:
com el Raphael, no?