dissabte, 3 d’agost de 2013

Estivacions 2013 (primera)

La gent ja no envia postals quan va de vacances, però això no treu que vagi penjant per les xarxes socials fotos i vídeos dels llocs on va. En el context de greu crisi que patim, moltíssima gent no anirà enlloc aquest estiu. Fins i tot els que tenen segona residència han optat per llogar-la (el que en diuen apartaments turístics) i quedar-se a casa.

Vol dir això que enguany ens estalviarem les fotos i vídeos de les vacances? ROTUNDAMENT NO! 
Si us fixeu, en els darrers anys han proliferat molt els cursos de retoc digital. És més, si li feu una ullada a la carpeta spam del vostre correu veureu que algun expert en photoshop ofereix els seus serveis.

Que no has pogut anar al festival d'estiu eixe que tant t'agrada? Res home, penja un vídeo curt, de baixa qualitat i so estrident, enregistrat amb el telèfon mòbil a qualsevol festa major patxanguera, i digues que és del FIB, del PopArb, o de qualsevol altre. Ningú notarà la diferència.


Que no pots anar de creuer? Doncs res home, agafa alguna imatge promocional i enganxa-hi la teua cara. Important: assegura't que és un vaixell que no s'hagi enfonsat.


Que no pots anar a cap destí llunyà i exòtic? Penja alguna breu crònica, tot donant informació de la wikipèdia. Això sí, assegura't que no hi segresten occidentals, o hi ha cap catàstrofe natural.

6 comentaris:

Joana ha dit...

Noi... millor no dir res no?
(Tinc un problema de sinceritat perpetua)
Jo podria, aquest any, posar imatges del meu fill que viu a Melbourne, donat que m'he quedat a Mataró per ser amb ell, és el meu "lloc de vacances" :)

Sílvia ha dit...

Els viatges imaginaris també tenen el seu què!

Loreto Giralt Turón ha dit...

Estic d'acord amb la Sílvia. A més buscant a la wikipedia sempre s'aprenen coses noves!

pons007 ha dit...

Quina bona idea! Aplicaré els tres consells i així la meva aparença de tio cool quedará inmaculada ^^

Ana ha dit...

I quina necessitat n'hi ha d'aparentar? Si no pots viatjar, per qualsevol circumstància, i vols penjar alguna cosa al facebook, penja fotos amb la teua família, amb els teus amics, del teu gosset o del gat, però no facis el ridícul (al menys jo pense açò).
De totes maneres la millor opció, per a mi, és llegir un bon llibre. No és un viatje real, però també aprenes moltes coses :)

MartinaH ha dit...

M’has fet pensar en una fotografia que em van passar, així com de conya, en la que una noia es fotografiava els peus posant-los davant d’una imatge d’una platja paradisíaca que tenia posada a la TV, per després penjar-la a alguna xarxa social, segurament.

Sembla que no poder anar de vacances sigui una gran vergonya o un pecat capital.
O potser és que estàvem massa bens acostumats, i baixar costa molt més que pujar…

Bon estiu! (ja sigui a la platja o al pis calorós)