dimecres, 11 de desembre de 2013

Les 09.10 del 11/12/13


Després de quatre dies d'homenatge i transcendència, arran de la mort de Nelson Mandela, ha tornat la ximpleria habitual. I la d'avui era previsible: som a dia 11 del mes de desembre de l'any 2013. Molts ho han celebrat a les 9 hores i 10 minuts: les 9 i 10 de l'11 del 12 del 13.

És clar que en català hauríem de dir un quart menys cinc de 10. I en anglès dirien que avui és 12/11/13 (primer posen el mes i després el dia). Així doncs, per a ells fa un mes, el dia dotze de novembre, la data màgica.

I ja posats a celebrar ximpleries cronomètriques, podríem considerar que hi ha més calendaris:

El passat dos de novembre sou el dia 22, del mes 2 (Brumari) de l'any 222.
El proper 24 de desembre serà el dia 11 del mes 12 (Desembre) de l'any 13 del calendari julià.
El proper 24 de gener serà el dia 5 del mes 7 (Adar) de l'any 5775 del calendari jueu.
L'any 2020 serà l'any 1441 del calendari islàmic.
L'any 2062 serà l'any 1441 del calendari persa.

Ei, mireu: capicua! 


Els nombres romans poden ser sugerents.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Molta tonteria és el que hi ha.

Sepsi Aiguadé ha dit...

Mira quin tuit he fet aquest matí, Josep:

"D'aquí una estona seran les 8:09:10 de l'11/12/13

Observació que no ens treu de res però, a mi, m'agrada fixar-m’hi 😃
#observacionsinutils"

T'asseguro que no sóc gens supersticiosa i que no dono cap importància a aquestes casualitats, però em fa gràcia adonar-me'n. És el mateix que em passa amb les paraules estranyes o d'altres casualitats curioses.
Per exemple, divendres serà dia 13, doncs jo m'hi fixaré. Tot i que no sóc ni friggatriscaidecafílica ni friggatriscaidecafòbica.
Tampoc sóc trezidavomartiofílica ni trezidavomartiofòbica, però el proper dimarts 13, segurament, m'hi fixaré.

Disculpa el llarg comentari, espero que no siguis hipopotomonstrosesquipedaliofòbic. Jo no ho sóc, com pots veure.

Per altra banda, Anònim té raó: Molta tonteria és el que hi ha :-)

Fedora ha dit...

Ha,ha, en alguna cosa s'han d'entretenir els aturats, no?

Vicent ha dit...

Jo tinc també alguna cosa que celebrar i és que ja tinc la Tv3 per ono, no tinc la de notícies però tinc la 33 i la generalista, ja és un trosset de via.
I dir-te que l'Home és la mesura de totes les coses, és més jo diria que ho és el llenguatge, i com més amplitud tinguem per aquest més amables i forts ens farem amb nosaltres i els altres.
Un altre motiu per celebrar, he publicat a la xarxa i, hi ha molts més si ens fiquem a tenir consciència d'ells.

Vicent

Loreto Giralt Turón ha dit...

L'altre moment d'eufòria pels aficionats a buscar coincidències númeriques és quan compren el número de la Grossa.