dimecres, 12 de febrer de 2014

Ermengol Fitranyes

Envoltat d'una multitud, i acompanyat per les forces vives de la població, el batlle procedí a tallar la cinta inaugural de l'avinguda dedicada a l'arquebisbe Ermengol Fitranyes. S'adreça al públic i digué:

— És per a mi un gran honor inaugurar aquesta via dedicada a tan insigne monsenyor, que tan de bé ha fet pel país en general i per aquesta ciutat en particular.

— Però si Ermengol Fitranyes no va existir mai! He consultat totes les enciclopèdies i registres, tant civils com religiosos, i mai ha existit cap arquebisbe, ni bisbe, ni mossèn, ni tan sols humil laic que s'anomenés "Ermengol Fitranyes". O és un frau, o és un gravíssim error.— Cridà un veí, tan informat com preocupat.

— Doncs per això mateix, estimat conveí: aquest és l'únic porprat que mai ens ha perjudicat.—Respongué el batlle.

15 comentaris:

Joana ha dit...

Per una vegada no menteix!
I ja costa... :)

xavier pujol ha dit...

Si monsenyor Ermengol Fitranyes no va existir mai, i en lloc de bisbe hagués estat marista, gairebé podríem assegurar que no tots eren pederastes.

Fita

MaR-íA ha dit...

jajaja que bueno!!

Si señor, tiene toda la razón

Vicent ha dit...

Ja t'ho vaig dir, sempre fem mal, uns tallem el bacallà o l'abadejo i altres el creen però no el tallen mai. I només tallant-lo i de vegades creant-lo li fem mal.

Vicent

E ha dit...

Un canonge que no corre darrere dels xiquets? Massa bonic per ser veritat...

Conrad Canaló ha dit...

goso entrar i dir coses compromeses però matemàticament hipotètiques.
De vell antuvi ja veig que aquest Ermengol Filtranyes és carn de canó bogardista. Dit això sento en el meu cervell un renou de matí alterat que em predisposa a accelera alguna teoria de la desesperació a partir d'un crit alarmant de la dama Bosch:


NO és simètricament invers a SÍ
SÍ és tangencialment obtús a NO
Tal (t.a.l.) volta (curva) sigui com la pregunta de la independència
SÍ / SÍ per Josep
NO / NO per Josep

Ja sé que estic en terreny aliè
que jo no soc Marga (NO)
ni jo soc Josep (NO)
Però jo soc (+) sumador
i la suma (+) fa figa
(Figo en femení)
i la Penya Bogarde pot restar (-)
i tenir el risc (*) de fallida (-)

Per això jo (j+o) soc sumador
em poso en la pell del que resta (-)
I dic:

Josep (J.O.S.E.P) +
Marga (M.A.R.G.A) =
2 en 1 / parella (2)

Sumeu-vos en bé (+) de la Penya

Anònim ha dit...

Torna l'anticlericalisme?

Jpmerch ha dit...

Jo m'he perdut amb les matemàtiques.

marga bosch i el seu verb ha dit...

i jo què? No has vist el blog boggie?
potser serà el capella Ermengol Filtranyes el que ens posi l'aliança o ho fem amb el ritual jueu que jo en vinc de família?

marga bosch i el seu verb ha dit...

doble ritual com diuen a can Bogard?

Anònim ha dit...

I must thank you for the efforts you have put in writing this
blog. I'm hoping to check out the same high-grade content by you
in the future as well. In truth, your creative writing abilities
has motivated me to get my own blog now ;)

my web page seo company (bigmediapresence.co.za)

penyabogarde ha dit...

Hem de reconeixer que Ermengol Filtrayes a hores d'ara ja és un bogardista consumat. També fem constar que l'allau de comentaris suscitats arran de la boda jueva entre una mataronina i un home que descansa, atrau curiosos d'arreu del món i els comentaris al blog són un no parar d'atenció, tensió i munició.

Alan Smithee ha dit...

total era una pluja i ara és una sinagoga

L'ESPERIT D'ESNAOLA ha dit...

Heu plantejat la possibilitat d'anar mar endins i pujar a la meva barca armada i des d'allí oficiar un casament amb mossen Ermengol Fitranyes? També puc acollir rituals jueus o de gladiadors. El que no vull és sang a coberta, trobo que la Marga Bosch ho està portant a un extrem massa maniqueu, del tot o res, sense matisos ni espardenyes. Ha estat una nit molt intensa a la Penya Bogarde i com a almirall-armador de triple religió m'he proposat vetllar per vides i amors de manera desinteressada en quan al guany crematistic i la cervesa. Heu vist la que està congriant el bogardisme amb la boda del segle?
http://penyabogarde.blogspot.com

Josep ha dit...

Benvolguda Joana:
ah, ben vist senyora!

Benvolgut Xavier Pujol Fota:
els maristes, a Centreamèrica, són revolucionaris d'esquerres. Molt universal no és l'esglèsia catòlica.

Benvolguda MaR-iA:
moltes gràcies!

Benvolgut Vicent:
té raó vostè

Benvolguda E:
no tots corren darrere dels xiquets, n'hi ha que es limiten a passejar dictadors sota pal·li.

Benvolgut Conrad Canaló:
vostè sempre és benvingut

Benvolguda Anònima:
mai havia marxat?

Benvolguda Marga Bosch:
ah, alerta!

Benvolguts bogardistes:
en prenc nota, i us felicito!

Benvolgut Alan:
visca la pluja!

Benvolgut Esperit d'Esnaola:
ah, quines ganes d'anar a Premià a viure el bogardisme!