dissabte, 5 de juliol de 2014

Assertivament empàtic

El directiu empàtic repassà mentalment el que havia après al curs d' Implementació de l'assertivitat al coaching del management. No és fàcil comunicar-li a un treballador —un bon treballador— que no li renovaran el contracte i que s'anirà a l'atur. No és fàcil, però ell havia de fer-ho.

Condicionà l'entorn, preparà opcions formatives i perspectives de noves contractacions en cas de millora del negoci i convidà a seure al treballador.


— T'he de donar una mala notícia.— Parlant-se de tu, i transmetent que feia seu el problema del seu interlocutor, el directiu empàtic gestionava millor la incidència.
— Dispara.— Respongué tranquil·lament el treballador, prova fefaent del bon feng-shui del despatx.
— Malauradament no et podrem renovar el contracte...— Controlava les pauses, per a que el missatge es digerís bé.
— I quina és la mala notícia?— Respongué el treballador, ràpidament reconvertit en emprenedor.

La recuperació econòmica era quelcom més que un rumor.

3 comentaris:

Vicent ha dit...

Quin treballador més empàtic i simpàtic, el que és o seria cert és que potser menjaria pa amb tomaca i hauria de apagar els llums de nit, de l'aigua per dutxar-se ni parlar.

Vicent

Loreto Giralt Turón ha dit...

Tant de bo !

xavier pujol ha dit...

L'empresari ha disparat, però no l'ha encertat. De moment.