dilluns, 1 de setembre de 2014

Un bitllet de tren

Fer una mudança significa, entre moltes altres coses, retrobar-te amb el teu passat. Hi ha objectes desats i oblidats que, en un moment donat, desperten molts records.

Regirant llibres m'he trobat amb un vell recopilatori de relats de H.P. Lovecraft. I a una pàgina hi havia, a mode de punt de llibre, un bitllet de tren.

El bitllet era per a fer el trajecte de Sants a Girona, pel 30 de juny de 2002. Era només d'anada, això vol dir que, o bé tornava en un altre mitjà de transport, o em quedava allà. No sé per què plantejo aquest dubte: recordo perfectament on anava i què anava a fer. I tenia previst quedar-me a dormir allà.

Al juny del 2002 jo ja havia renunciat a moltes coses, però encara no n'era conscient.

Aquella història durà poc, i acabà malament. Quan va començar jo no tenia ni idea de com acabaria. Ni que em condicionaria durant tampc de temps.

Tampoc sabia que, dotze anys després, i arran d'una història que va durar molt i va acabar malament, em trobaria regirant vells llibres.

Per cert, recordo que el relat que volia llegir al tren era El cas de Charles Dexter Ward, però el bitllet era a un altre relat, A la recerca d'Iranon.

5 comentaris:

pons007 ha dit...

també podria ser que el bitllet de tornada el tinguessis com a punt d'un altre llibre ;)

Jaume ha dit...

És curiòs com, de vegades, objectes que poden semblar insignificants apareixen quan menys t'ho esperes i et treuen un somriure o et regiren l'estomac. Espero que, malgrat tot, aquesta petita troballa t'hagi portat també bons records, que segur també hi van ser.

Sílvia ha dit...

El record ha agafat el bitllet de tornada!

Sepsi Aiguadé ha dit...

La vida és un bitllet d'anada.
Per això sap tan de greu, perdre's trens.
:-*

xavier pujol ha dit...

El meu avi sempre deia... després d'aquest tren ja en vindrà un altre.