dissabte, 2 d’abril de 2016

Obligacions comunicatives

Dissabte de la setmana passada se'm va trencar la pantalla tàctil del mòbil. Només funciona la part superior d'aquesta pantalla. Era tard i lluny de casa, així que el mateix dissabte no ho vaig poder dur a arreglar. Diumenge i dilluns foren festius. Dimarts vaig tindre una jornada laboral llarguíssima, arribant a casa a les onze de la nit, i no vaig poder anar a l'FNAC, on havia comprat el mòbil, a que em diguessin el què. Dimecres i dijous tampoc he pogut, i divendres també he acabat molt tard.

El mòbil rep trucades, però no les puc respondre. Rep missatges SMS i Whatsapp, però no els puc respondre. Puc obrir webs, però no escriure adreces. No puc trucar. Com que no puc apagar el mòbil (no podria teclejar el PIN per a obrir-lo de nou) em trobo limitat en les comunicacions.



Aquesta circumstància m'ha permès veure tres coses:

1) Que hi ha gent que no té cap urgència de comunicar-se amb mi, i que té els grups de whatsapp per pur entreteniment.
2) Que hi ha gent que sap trobar alternatives de comunicació (correu electrònic, missatges de Facebook i de Twitter, etc).
3) Que hi ha gent prou estúpida com per a ofendre's.

Centrem-nos en aquests darrers: Tenen dret a queixar-se? Tenen dret a ofendre's? Al cap i a la fi, el mòbil trencat és el meu, no el seu. Qui haurà d'apoquinar la reparació, o la compra d'un nou terminal seré jo, no pas ells. La netiquette ha evolucionat fins el punt d'obligar-nos a informar de l'estat dels nostres aparells comunicatius?

No sé quan tindré el mòbil arreglat, o nou, però sí que sé què és el primer que faré: començar a bloquejar segons quins contactes.

7 comentaris:

Joana ha dit...

Massa exigencies i poca intimitat ens deixa l'aparell.
Ni que com la majoria, n'estic enganxada :(

xavier pujol ha dit...

Tot evoluciona. Algun dia el mòbil deixarà de tenir la presència que té en les nostres vides.

Anònim ha dit...

Cal un certificat de defunció digital.

Sergi ha dit...

En aquests casos la gent recorre a la versió web de facebook per publicar al seu mur MOBIL ESPATLLAT ;( amb el mateix nivell d'urgència que si els hagués segrestat Daesh

cantireta ha dit...

Ets viu i escrius al blog. Per mi això compta molt. Mòbil... casum lo meu mòbil... :(

Un petonarro!

pons007 ha dit...

Amb tot el respecte, però tractes amb gent una mica imbècil, no?

Eva ha dit...

És curiós que no t'hagueres adonat d'aquestes coses fins que no s'ha espatllat el mòbil.