dissabte, 7 de gener de 2017

Temporada nadalenca 3


Sorteigs. El Gordo de Navidad, la Grossa de Cap d'Any, el Sorteo del Niño, el Sorteig Extraordinari de l'ONCE.... Sembla que en aquesta època de l'any cal temptar la sort. I prou que la tempten molts, a jutjar per la quantitat d'accidents de trànsit relacionats amb els desplaçaments i àpats típics d'aquestes dates.
Un detall curiós: mentre que les rifes espanyoles volen provocar la llagrimeta, les catalanes tendeixen al bon rotllet, la grifolda i la xerinola. Si més no, en els seus anuncis.
Ja sabeu que les loteries i travesses són imposts voluntaris que només paguen els que no han entès el càlcul de probabilitats (o no han pogut fugir dels assaltants amb participacions per-una-bona-causa).

A mi, sincerament, l'única rifa d'aquesta època de l'any que m'agrada és la Llista Negra.



Treva nadalenca. El calendari ha volgut que caiguessin en cap de setmana Nadal i Cap d'Any, i Sant Esteve i Reis just per a fer un cap de setmana llarg. Molta gent s'ha reservat dies de vacances per Nadal, i treballar aquests dies (si no et dediques al comerç o a l'hostaleria) ha estat molt bé.
Dilluns Sant Ornemi, i a patir embussos i/o mala llet.

Àpats i més àpats. Enguany he reduït els àpats familiars, però m'han augmentat els de les entitats i associacions on faig alguna cosa. Enguany he tornat a passar del sopar d'antics alumnes de l'escola. El 2014 tenia compromisos familiars, el 2015 no tenia diners i el 2016.... Pintava sosset. Gràcies a les cròniques en temps real via WhatsApp i xarxes socials, vaig comprovar que sí, que fou avorridot i que no em vaig perdre res.
O, potser, qui sap.... Tal vegada fou una desfasada del quinze, i les cròniques només eren per a tranquil·litzar a les parelles dels assistents. Només hi ha una manera de saber-ho: anat-hi l'any que ve.

4 comentaris:

xavier pujol ha dit...

No entenc com a algú li pot venir de gust anar a un sopar d'antics alumnes de l'escola.
Jo vaig anar als Maristes i ni hi he anat mai ni penso fer-ho.

Sergi ha dit...

Doncs a mi em va tocar la grossa. Concretament, ahir a les 4 de la matinada. Crec que em van posar quelcom a la beguda...

Oliva ha dit...

ELS CALERS DE LAS LOTERIES,DINERONS PER PAGAR UN BOCINET DE SOMNI MESTRES DURA L'ESPERA...

Anònim ha dit...

El dilluns sempre perdem uns minuts mirant blogs, facebook, twitter, instagram... I ja ens ha passat el dia.