divendres, 21 d’abril de 2017

Reciclatge de Sant Jordi

És habitual que per Sant Jordi es facin recomanacions literàries i rànquings de llibres més venuts, però sempre  es fan amb el mateix criteri: que siguin novetats editorials. Només es parla de llibres antics si són part d'una sèrie (com les d'Stieg Larsson), si tenen molts anys i se n'acaba de fer una adaptació cinematogràfica (les obres de Tolkien), o si hi ha cap efemèride important que justifiqui un recull (l'Any Pla, o els cent anys de la Revolució Bolxevic).  Per què no podem recomanar un llibre que té vint o cinquanta anys? D'acord, potser molts ja estan descatalogats, però es poden intercanviar (als bookcrossing eixos) o editar en digital.

 Jo robot, d'Isaac Asimov. Ara que estem entre il·lusionats i acollonits amb la robotització massiva.

 Històries imprevistes, de Roald Dahl. Ara que tant ens meravellem amb sèries que combinen humor negre, intriga i finals imprevistos.

 L'any de l'embotit, de Ferran Torrent. Ara que la corrupció és l'eix central del debat polític.


Pel que fa les roses i les espigues, si no són de fusta, plàstic o qualsevol altre material, el més aconsellable és que les planteu al vostre minijardí hortet urbà.

3 comentaris:

XeXu ha dit...

Bones recomanacions. He llegit 'Jo, robot' i està molt bé. Dahl l'estic llegint darrerament i m'encanta. Ara en tinc un altre de pendent que caurà aviat, els seus relats són fantàstics. I sobre Ferran Torrent, el llegeixo de tant en tant, perquè m'acaba avorrint.

Jo no solc fer recomanacions per Sant Jordi, per diversos motius. Un és perquè qui sóc jo per recomanar res. Un altre, que no es pot recomanar un llibre a tothom i en tot moment. Un llibre no és bo ni dolent, potser tècnicament és remarcable, però bo i dolent depèn de la persona que llegeix, o el dia que té. Així que cal anar amb cura. I això de les novetats editorials és una falòrnia. Tothom recomana novetats, perquè interessa vendre, i els blogs, per exemple, són tan altaveu com qualsevol altre mitjà. No ens equivoquem, un llibre nou no té per què ser millor que els que ja existien abans. De fet, molts dels que es recomanen com si ens hi anés la vida, estic convençut que són una autèntica porqueria.

pons007 ha dit...

Subscric la recomanació d'Asimov, els altres dos no tinc el plaer del conèixels.

Josep ha dit...

Benvolgut XeXu: no trobes més interessant el que diu algú que no cobra per opinar? Si més no, molt més sincer.
Benvolgut Pons 007: doncs aviat els podràs trobar a la biblioteca pública més propera.