diumenge, 23 de desembre de 2018

Naming i infraestructures

Per a decepció dels unionistes i els apocalíptics habituals, l'arribada del presidente Pedro Sánchez a Barcelona no va provocar l'allau de mort i destrucció que s'esperava. Tampoc va fer sorgir un allau d'entusiasme.


Especial sorpresa ha provocat la proposta estrella del consejo de ministros: canviar el nom de l'aeroport d'El Prat, que passarà a anomenar-se Josep Tarradellas.

D'entrada cal aclarir que, posar-li un nom propi a un aeroport només té sentit a les àrees metropolitanes on ja hi ha més d'un aeroport (cas de París amb el Charles de Gaulle per a diferenciar-lo del d'Orly, o New York amb el JFK per a no confondre'l amb La Guardia). De moment, a l'Àrea Metropolitana de Barcelona només hi ha un aeroport, que abarca parcialment els termes municipals d'El Prat, Sant Boi, Castelldefels i Gavà.

Però tornant al naming, ha estat aquesta la decisió més encertada? No hi havia més noms disponibles? Fem un petit brainstorming:

Aeroport Narcís Monturiol. Si els premis de cinema català porten el nom d'un arquitecte, Antoni Gaudí, que mai va filmar res (i els del cinema espanyol els d'un pintor que va morir molt abans que s'inventés el setè art), bé que un aeroport pot dur el nom d'un dels inventors del submarí.

Aeroport Josep Irla Girona - Costa Brava. Posats a triar un President de la Generalitat que va viure a l'exili, per què sempre triem el mateix? Per què oblidem el Josep Irla? Com que era empordanès, podria dur el nom d'aquest Molt Honorable laeroport de Girona-Costa Brava (que no és a Girona, ni a la Costa Brava).

— Aeroport de Lleida Antoni Gaudí. Posats a sembrar la confusió, podem utilitzar el nom d'un reusenc internacionalment reconegut, com Antoni Gaudí, per anomenar un aeroport que no sigui a Reus. En lògica reciprocitat, l'aeroport de Reus hauria de dur el nom d'una filla il·lustre d'Alguaire. Proposo el nom de Maria Malla Fàbregas, poetessa anarquista.

Aeroport Fèlix Millet. Si alguna cosa ha caracteritzat la política de foment dels darrers vint anys és la construcció d'infraestructures poc útils, molt cares i esquitxades per casos de corrupció. Tenint en compte que l'aeroport d'El Prat és el més rendible de l'estat (de fet a tot l'estat espanyol només hi ha tres aeroports que siguin rendibles), podem posar-li el nom d'un dels corruptes més famosos del país.

— Aeroport Pollastre Pota Blava. Si volem reivindicar el producte de kilòmetre aquesta és una bona iniciativa. És cert que el vol gallinaci s'adiu poc amb la realitat del principal aeroport de Catalunya. Però no ens enganyem, si fos pel gobierno central, aquest aeroport només serviria d'aparcament de les disocteques poligoneres del Baix Llobregat.

— Aeroport Internacional Mohammed Atta. No portem dècades dient que és català tot aquell que viu i treballa a Catalunya? No volem que el nom de la persona tingui alguna relació amb la infraestructura? Doncs ja ho tenim! A més a més, un nom com aquest ens esperonarà cap a la independència, i a posar-li a les infraestructures un nom com cal.


5 comentaris:

xavier pujol ha dit...

Crec que aquí tothom seguirà dient l'aeroport del Prat. I fora d'aquí el de Barcelona.

Helena Bonals ha dit...

Encara que es digués Lluís Companys no ho utilitzaria, perquè és imposat.

El senyor gerent ha dit...

Aeroport Duran Lleida. Reivindicant al cerillo....muahahahaaaaa

Josep ha dit...

Benvolgut Xavier Pujol: sí, això segur.
Benvolguda Helena Bonals: vist així...
Benvolgut Senyor Gerent: en aquest cas hauria de ser l'aeroport d'Alguaire, no?

cantireta ha dit...

Visca Alguaire i voltants!!

Muacs! :-)